Mangotsson: Superweekend i Stubbetorp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangotsson: Superweekend i Stubbetorp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mangotsson: Superweekend i Stubbetorp

Nu har jag landat hemma efter helgen och hunnit sätta mig vid datorn. Som tidigare så hänvisar jag till de blogginlägg som gjordes under fisket om ni vill läsa mer om fisket. Nu bjuder jag på helgen i bilder lite kort så håll till godo!

Vädret var soligt och värmen påtaglig när jag körde in genom grinden till sjön och fick en första vy över vattnet. Jag var ordentligt taggad för min andra helg vid sjön.

Spöna kom upp snabbt och sheltret likaså. Under tiden jag plockade upp så började en fisk äta från ytan i bladen till höger om spöna precis utanför land. Snart kunde jag landa en 4 kilos spegel. Några fler hundmatsbitar åkte ut alldeles framför fötterna.

Efter en stund så kom en större och klumpigare fisk in och visade intresse för matbitarna som låg på ytan. Med solen helt rätt såg jag en enorm spegelkarp i slow motion komma upp från sidan så att jag såg hela fisken när den slöt läpparna runt mitt bete som jag doppat ner med spöt från sängen inne i sheltret. När jag lyfte spöt så fullkomligen exploderade ytan och min hårt ställda slirbroms skrek av påfrestningarna när Torrixspöt stod i en djup båge.

Efter en drillning som jag aldrig glömmer så kunde jag äntligen få fisken i håven. Fy fan! Vågen stannade på 18,075 kilo och jag var i sjunde himlen. Gary var snabbt nere och vi kunde föreviga fisken som kallas för Luna. Ett nytt sjörekord och mig veterligen den största karpen fångad på ytan i Sverige. Lidels hundmat i kombination med en skrikigt grön Mainline Indian Spice Popups var det fisken föll för.

Dagen efter fångsten av Luna så bytte jag plats, senare på kvällen kom Kristoffer till sjön och under torsdagen dök även Logan upp. Den sistnämnde herren visade stolt upp sina jätte cookies som han hade med sig. Hade han inte delat med sig hade det nog blivit ett väpnat rån. Godsaker vid sjön är det bästa som finns!

Den andra platsen under veckan för min del. Här kom det upp 8 fiskar men tyvärr var alla under 8 kilo så de varken hamnade i vågslingen eller fick vara med på bild. Provade Mainline The Cell och de bullarna verkade funka kanonbra så de får följa med på nästa tripp med.

Anton som också slutit upp vid sjön visade verkligen var skåpet ska stå sin första morgon med två fina fiskar över 10 kilo.

Glödhet kille!!!

Under helgen så drog jag ut en hel del spod mix bestående av olika Mainlinepellets, partiklar, tonfisk och Sonubaits fina krillmix. Lite olika oljor var det i med och det funkade fint

Under fredagskvällen så slog Kristoffer till med en riktigt fin fisk som inte verkade vara uppe så ofta enligt grabbarna. Jag fick äran att håva denna höga karp och vågen stannade på härliga 17,740 kilo och Kristoffer var glad som en speleman över sitt nya PB!

En riktigt vacker och maffig fisk. Hade den haft samma ryggbredd som Luna så kan vi bara gissa var vågen hade stannat!

Kristoffer smidde medan järnet var varmt och under de tidiga morgontimmarna på lördagen så lirkade han upp en av de argaste karparna jag har träffat. Det gick knappt att fota den och detta var det enda vettiga kortet vi kunde få till. Fiskens säkerhet kommer alltid först!

Split fin får simma tillbaks till sina vänner i sjön med en ny toppvikt på 15,3 kilo…

Anton hade haft en produktiv morgon även han. Vi gick bort till hans swim för att fota två 12 kg+ karpar men tyvärr fanns bara en kvar. Den lite större fisken hade smitit från hans sling och den blir nog ersatt med en av annan modell snart…

Logan tog en chansning och provade längst ner i sjöns djupa del. Han fick massor av skugga och tre böcker utlästa men tyvärr ingen karp. Han var lika glad för det och höll med i mitt påstående att ingen minns en fegis. Man måste våga prova!

Anton som var glödhet drog ytterligare en karp när han packade ihop, hans femte över 10 kilo denna helgen. Tyvärr så började karparna att leka under lördagen så vi tog beslutet att lämna dem i fred så att de får återhämta sig i lugn och ro. Själv är jag överröst med jobb de kommande veckorna så jag får vänta tills helgen efter midsommar tills nästa fiskepass men grabbarna är säkert tillbaks bakom spöna ganska snart.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
988 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 888 visningar