Carpstalker: Enterprise Tackle Imitation Bread är lysande för flera arter. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Carpstalker: Enterprise Tackle Imitation Bread är lysande för flera arter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Carpstalker: Enterprise Tackle Imitation Bread är lysande för flera arter.

    Min dag började med lite trädgårdsarbete under kärringens uppsyn och ni killar vet hur det där brukar vara och går till, lite tröttsam blir det med tjat och varför gör du så, när jag sa att du skulle göra så - Lyssna på mig för en gångs skuld o s v!

    Vid 13 - tiden ramlade båda mina öron av huvudet och jag tog en dusch och bad min arbetsledare om att slänga av mig i Bloms vik, nu skulle den feta spegelkarpen upp och jag traskade ut till plattformen, men den var inte där!

    Så det blev lite letande längs kanten och under en buske gick det en liten karp och den fick jag efter ca en timme postyr med den, ingen stor fisk och den fick simma ut i friheten från håven, den föll för en större fakedoggy.

    Jag märkte snabbt att karparna i gölen hade annat för sig, än att äta torra doggy, som serverades av en trädgårdsarbetare och jag fortsatte min vandring vidare.
    Jag hamnade så småningom i mitt gamla hak, var man får sitta väldigt orörligt och med lite tur, så får man karparna att äta väldigt nära där man sitter.

    Jag lyckades med detta och hade 3 - 4 karpar i området och till slut var det dags att ta den första, men hallå, vad är det med er? Ingen fisk kom ens i närheten av min fakedoggy och dem vände en bit ifrån betet.

    Bara att lätta på hinkens lock och plocka fram lite fakebread från Enterprise Tackle och prova detta bland alla kärleksparen, som befann sig i min omedelbara närhet.
    Jag petade ner lite små doggy rakt under håven och det var de med på och sen lades det falska brödet ner till fisken och det gav resultat, som ni senare ska se. (Fakebrödet ligger på ytan mitt i bilden)

    Jag brukar ha med mig bröd, den äkta varan, men inte idag och egentligen är det till ingen nytta, då det finns tonvis av mört i gölen, men ibland kan det vara givande, om man lyckas att presentera brödet rakt framför karpen.
    Wychwoods Extricator 6 fotaren, Biltemas braid i 0,21 mm och en kraftig krok, som omslöts av den falska brödbiten, det var mina vapen på denna trånga plats, som har hela och halva träd liggandes i vattnet och på bottnen, samt en hel del näckrosor.
    Jag gillar detta, det ser naturligt ut, det känns rätt och väl i vattnet, så blir denna vita gummibit lite hal och ingen av dem två karparna, som jag tog på platsen kände någon skillnad.
    Här den första, en lite ful hanfisk, som hade lite skrubbsår, något fjäll fattades och troligen var dem redan i gång med leken, innan jag kom till platsen.

    Super trevligt att ta dem på det lilla spöet, det blir så enkelt på något vis, man ser precis allt vad fisken gör och man kan tajma krokningen perfekt.
    Den gjorde sitt bästa för att slippa agera fotomodell, men styrkan i Extricatorspöna är grym och sitter bara kroken bra, så är dem chanslösa mot dem progressiva klingorna.
    Här är den andra karpen, som också hade lite skavanker här och där, den togs under håven och det var bara att hålla emot och föra håven under fisken.

    Jag ska ge ett exempel på styrkan i det lilla 6 fots spöet från Wychwood, jag hade en hink med 6 liter vatten och jag lyfter hinken med spöet, mera vatten och en av Gardners nylonlina i 0,35 mm går av i knuten!

    Det ger en liten fingervisning, om hur starka dessa klingor är, 6 kilos press och lyft är sanslöst och jag vill inte ens spekulera i vad man klarar att hålla i vattnet, men bland fisk, så ska det ganska mycket till om spöet ska knäckas.
    Du har väl sett dessa fina askar med fakebaits från Enterprise Tackle, där finns lite olika beten för både Carp och Coarse fishing och här hittar du även fakebrödet, som du kan dela i mindre bitar, om så önskas.

    Skär inte och klipp inte av dessa bitar, bryt av dem, så ser dem mer naturtrogna ut. Konsistensen är segt gummi med väldigt bra flytkraft och en liten bit syns bra även på längre avstånd och mot en mörk yta, kan du fiska väldigt sent på kvällen med dessa bitar.
    Jag beställde även ett vanligt paket med Imitation Bread och då får du 4 stora bitar i paketet och dessa har jag delar, så jag har ca 10 bitar med bra storlek för karp, koikarp och gräskarp.

    Bra instruktion på paketet och detta falska bröd kommer att lura flera arter som Sarv, Id, Färna och Rudan med flera, så ett paket eller två i bagaget, är nog inte helt fel att ha med sig - Jag är glad för att jag hade det i dag!

    Så snart solen gick ner lite, så kom myggen och knotten fram, jag stod ut ett tag och fick en mindre spegelkarp på en fakedoggy, men sen räckte det, lite blod bör man ha kvar i kroppen, så man kan slava ytterligare en vecka på jobbet.

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X