Igår frågade jag Simon Gustafsson om han var intresserad och komma ut köra ett eftermiddag/kvälls pass här i Ockelbo efter det ”gröna guldet”. Sagt och gjort så vart det bestämt. När jag står och plockar med fiskeprylarna så stannar det upp en bil bredvid mig och ut kliver en man och börjar prata. Han säger att han inte kan undgå att stanna och prata när han ser en draghink full med gäddgodis. De visar sig att han är Lars-Göran ”Swingen” Ahlsson. Han kände direkt igen mina poppers-flugor och frågade om dom var från Peter ”Fly Tie” Dahlström, då det visade sig att även han har beställt flugor av han. Fick även 2st abborre jiggar av han från ”The Orignal Cotee”, stort tack. Även han skulle ut och fiska, men skulle testa flugfiske lyckan här i Ockelbo. Riktigt trevligt samtal och alltid roligt träffa likasinnade. Nästa gång han är i Ockelbo trakterna får vi ta ett gäddrace. Men åter till fisket. Runt 4 tiden kommer Simon till båten platsen och vi lastar i han fiskeprylar. Vi hänger även på hans 4hk 4-takt motor. Vädret är väll inte det optimala för gäddfiske precis, klar himmel, storsol och i stortsett vindstilla. Vi bestämmer [...]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)