Team fishseekers: Par i 7:or! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team fishseekers: Par i 7:or!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team fishseekers: Par i 7:or!

Idag var det tänkt att jag skulle startat dagen riktigt tidigt i vanlig ordning, något som inte hör till vanligheten är att jag försover mig vid fisketider. Igår inträffade just det, vaknar av dottern 06 och inser att jag just tappat 3 timmars effektivt fiske. KUL! Undrar vart denna dag hade burit av om jag fått med morgonrycket också…
    I vanlig ordning startar dagen med en hel rad av fiskar i fyra och fem kilosklassen. Helt galet med fisk på lodet idag och så mycket fisk över 4kg har jag nog aldrig fått.

Full fokus med en större fisk på lodet, lägg märke till ådrorna på halsen hahaha! Då vet man att det är ett bra eko!

Inom loppet av 10,15 minuter lyckas jag ta dessa två pjäser på 7.110g respektive 7710g men även tappa en riktig gris i vanlig ordning.

Vilket fiske, efter ca 2.5tim hade jag landat sju fiskar runt 4 & 5kg. Samt två över 7kg. Även om dom ser ganska fulla ut på bilderna så var dom nästan helt tomma men knep 90cm gränsen, den ena på 92cm och den ”mindre” på 90cm. Dags att börja äta nu damer
    Återigen behövs det väl ingen frågeställning för att undra vilket bete som fungerade för dagen. Varenda fisk slukade samma Sandeel, men idag hade jag faktiskt med mig Nors och Löja för att testa Fireball kittet från Savage-Gear, dessa ratades dock totalt medan Sandeelen levererade i sedvanlig ordning. Jag älskar den nya färgen!
    Efter ca 15 gös kan en Sandeel se ut på detta vis.
    Eftermiddagen är som många vertikalfiskare vet svår, denna tid är perfekt för en powernap eller en långlunch, något som jag alltid envisas med att inte ta… Även att* jag egentligen vet att det vore bättre för att ladda krafterna på nytt. De mindre formaten knaprade dock på i frivattnet och att denna var på jakt efter att själv varit byte kan anses förvånande.

Klickar man på den nedre bilden kan man tydligt se bitmärkena från ett riktigt stort as. Mätte aldrig hur brett det var men jag skulle tippa ca 25cm på denna fisk i 3kg klassen.Ytterligare en fisk som precis snodde sig över 6kgsstrecket fick avsluta en helt fantastisk dag på sjön.
    Hör och häpna! På måndag kör jag igen, denna gång åker jag nog lååååångt söderut i jakt på 10:an!
    Ha det bäst! / Rikard Jonsson

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar