parabellum: 130601 – Besök - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 130601 – Besök

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • parabellum: 130601 – Besök

    Jag fick idag besök av Johan och hans sambo Anna. Jag har tidigare varit på besök hos Johan och fiskat i hans hemmavatten, Värsjön. Idag var det dags för mig att visa mitt vatten och förhoppningsvis bjuda på lite Gädda. Planen var att ta ett vårfiske men av olika anledningar blev det försenat. Soligt och varmt med väldigt små förhoppningar om att hitta Gädda. Vi gav oss ut strax efter lunch och vi sökte efter gäddan i anslutning till växtlighet men med närhet till djupare vatten. Det skulle bli lite strögäddor men det blev en hel del förflyttningar i sökandet. Det fina vädret övergick i ösregn och så småningom otäcka åskmoln vilket gjorde att vi avbröt fisket tidigare än planerat.
    Johan fångade tre Gäddor på Buster Jerk (CA06E och C276). Den största på 3,7kg (82cm). Jag fick två mindre på en helvit Svartzonker McRubber (Pearl).
    Anna lyckades dessvärre inte fånga någon Gädda på sitt första jerkfiskepass men med gryende teknik så är det bara en tidsfråga innan hon får sin första Gädda och är fast.
    Tack för besöket Johan. Nästa gång ska vi pricka lite bättre höst eller vårfiske!
    Anders: 78
    Martin: 23
    Emil: 3
    Tim: 9
    Totalt: 113


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X