Igår var en otrolig dag, kanske svårt att få uppleva något liknande igen. PB två gånger under samma dag! Och det var ju första gången jag körde pelagiskt! Jag lärde mig under dagen att stanna mer precist och stå still över fisken. Jag hittade många fiskar och dom fiskarna var huggvilliga som tur var. Dom steg sakta mot jiggen och sen sista halvmetern tog de fart och högg. Hade jag kunnat manövrera båten på morgonen också hade jag kanske kunnat få fler för jag gled ifrån många och hittade inte tillbaka till dom i början. Mot middagen och eftermiddagen blev dom lite trögare och fler utav dom som gick upp och stod jämte jiggen vände och gick ner igen. Fick en trea och några mindre till men inget mer stort.
Väder: stabilt 1010hPa, 3-4 m/s avtagande ostlig vind, växlande molnighet.
Så här såg det ut idag... Hittade inga pelagiska fiskar och dom som stod på botten följde gärna med flera meter upp men vände sen ner mot botten igen, undrade fan ett tag om det överhuvudtaget var gös. Idag skramlade värdet om att det kunde bli regn och åska här, undrar om fisken kände på sig det?
Väder: stabilt 1010hPa, 3-4 m/s ostlig vind, mestadels soligt.
Väder: stabilt 1010hPa, 3-4 m/s avtagande ostlig vind, växlande molnighet.
Så här såg det ut idag... Hittade inga pelagiska fiskar och dom som stod på botten följde gärna med flera meter upp men vände sen ner mot botten igen, undrade fan ett tag om det överhuvudtaget var gös. Idag skramlade värdet om att det kunde bli regn och åska här, undrar om fisken kände på sig det?
Väder: stabilt 1010hPa, 3-4 m/s ostlig vind, mestadels soligt.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)