Grattis Henke, 11280gram. | Fiskepojken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grattis Henke, 11280gram. | Fiskepojken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Grattis Henke, 11280gram. | Fiskepojken

- Skall vi ta en sväng och fiska lite tillsammans innan lördagens tävling, sa jag till Henke på torsdagen.
    Henke tyckte att det var en bra idè och hakade på. Detta skulle bli en uppladdning. Vi skulle bara ut och fiska några timmar utan förväntningar, vi skulle planera och spika en taktik men när vi gjorde första ankringen låg vinden på rejält och vi sade i kör:
    - Nu är det grisvarning!
    Det var en klassisk efterjobbet-tur. Vi sjösatte vid 18-tiden och vi brände raka spåret till en plats som vi sedan tidigare vet att den håller fisk. Ingen idè att börja leta nytt när man inte har tid. Vi körde rakt upp mot en tvär brant och ankrade.
    Henke började fiska och fem kast senare högg det. Jag var helt inställd på en vanlig 2-kilosgädda för den första fisken är ju sällan stor men Henkes blick och hans reaktion fick mig snabbt att ändra uppfattning. När fisken, en liten stund senare visade skallen ovan vattenytan, då kom den spännande ovissheten. Hur stor är fisken?
    I takt med att fisken närmade sig båten så steg spänningen. Tillslut när den var tillräckligt nära så stod jag där redo med håven. Fisken ville inte riktigt in i håven men Henke lät den inte bestämma och när den några sekunder senare var omsluten av vårat håvnät, då vågade vi smacka på en “high-five”.

11280gram vägde fisken och våran fisketur hade fått en overkligt bra start. Längd: 120cm

* Efter denna fisk tog vi det lugnt och gled omkring. Vi kastade av några platser och pratade mycket om den kommande helgens tävling. Vi fick några fiskar till. Tror att vi fick fyra totalt.
    Vi hade allt klart inför tävlingen.
    Upplägget kändes bra.

Betet för dagen, Savagear Herring Shad, lurade både stor och liten fisk.
    Grattis Henke till en grymt fin fisk.
    Andra över 10kg i år.
    Jag lyfter på fiskehatten.
    /joel

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    fiskepojken.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar