10+ i båten! | Pike Passion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

10+ i båten! | Pike Passion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 10+ i båten! | Pike Passion

    JAJAMEN! Som rubriken lyder blev det storgädda, äntligen! Det var ingen mindre än min skickliga flugfiskevän Niklas Leijon som visade hur en slipsten ska dras. Här kommer en återgivelse av händelsen från både mina och fångstmannens egna ord. Såhär skriver Niklas själv: "Igår bjöd två fiskekamrater (Björn & Alexander) med mig ut i Alexanders båt. Blåsigt som tusan och gassande sol. Svårfiskat med fluga. Stora linbågar på vattnet och svårt att hålla kontakt med flugan. Någon timme in i fisket kändes en svag dragning i linan som resulterade i ett dåligt mothugg, men fisken satt där. En tung kamp följde med tunga och långsamma rusningar. En kvart senare lyckades Alexander ta ett fint gälgrepp och Björn mätte, vägde och dokumenterade fångsten. 113 cm och 10,7 kg "efterleksmadam". Min första gädda över metern, första gäddan över 10-strecket, första fisken för 2013 och min största fångst någonsin, och allt på fluga i goda vänners sällskap. Kan det bli bättre än så? =D" Han berättar det så bra själv så jag tänker inte skriva om samma sak med andra ord, däremot finns det lite jag vill tillägga för att krydda på det hela. Vilken intensiv fight det var! Andra gången jag får se någon drilla en rejäl gädda på fluga och det blir ju bara så himla spännande. Klass 9 spöt stod i fullböj hela tiden och gäddan bestämde helt enkelt, i över 15 minuter. Flugan var en av Niklas egenbundna, en hullinglös pärlvit sak med lite side-to-side-gång. Det blir helt enkelt ett STORT GRATTIS till dig Niklas och det var otroligt roligt att få vara med om denna stora händelse! Magiskt PS. En rolig detalj i det hela är att Alexander och jag påpekade vid sjösättning av båten att den fastklistrade måttstocken, som går till drygt 110cm, är för kort för de stora grisarna vi kommer dra. Det dröjde inte länge innan det fanns substans bakom dessa ord... Några dagar innan hade jag och Alexander pratat om att om någon av oss i båten fångar en gädda över 10 kg i år skulle vi ut och fira med dryck på kvällen. Sagt och gjort!

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    Min hemsida för Nettel-Laken!
    http://nettelbaits.se/

    Min fiskeblogg!
    http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X