10:a på Sf spinnerbait! Vinnare av t-shirt och bete utsedd. | Sf lures - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

10:a på Sf spinnerbait! Vinnare av t-shirt och bete utsedd. | Sf lures

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 10:a på Sf spinnerbait! Vinnare av t-shirt och bete utsedd. | Sf lures

    Efter en skakig start har jag till slut fått hygglig koll på materialet bucktail. Trots att de är tidskrävande att binda blir resultatet bra och de exemplar som finns ute har redan börjat leverera. De första rapporterna kom från ”The Pike Father” som inledde vårfisket med ett par fina turer med gäddor fångade på en mindre variant som han beställt.
    För ett tag sedan kom en beställning på ett Sf bucktail, 57 gram, från en duktig fiskare som heter Staffan. Jag band in två smala fjädrar och använde en gul/brun bucktail på en gul/vitt skalle och efter önskemål satte jag dit en willow i kopparfärg som huvudsked. Under den ganska täta bucktailen sattes en trailerkrok fast. Samtidigt passade jag på att göra ett exemplar till mig själv med chartreusefärgad skalle och coloradosked.
    I lördags fick jag ett glatt mail från Staffan. Betet hade levererat, och levererat stort! Vid fiske mot en vass satte gäddan på andra kastet. Bara två meter från båten gick gäddan på och gav betet och Staffan en rejäl omgång innan hon kunde mätas och vägas *innan återutsättning.
    De imponerande specifikationerna lyder 10 kilo och 117 cm! Ett stort grattis riktas till Staffan och hatten av till Staffan, The Pike Father och alla andra som låter sina spinnerbaits arbeta även under årets lite kalla inledning.
    Ett bra fiskat spinnerbait som blivit tilltufsat av en 10:a rätas enkelt ut med en tång
    Under veckan som gått har två tävlingar varit igång här på Sf lures. På facebooksidan (www.facebook.com/sflures) har jag lottat ut ett bete och här på bloggen är det en t-shirt som varit priset. Vinnaren har utsetts genom att min icke läskunnige son Alfons fått peka på ett namn bland de som deltagit.
    Vinnare av betet heter Marcus Eriksson och gratuleras till vinsten.
    Vinnaren av sommarens snyggaste t-shirt heter Chris White och gratuleras också till vinsten.
    Jag kommer att ta kontakt med vinnarna*för adressuppgifter och står naturligtvis för frakten. Tack alla ni som var intresserade av prylarna. Hoppas ni deltar även*i framtida tävlingar här hos Sf lures!
    Till tävlingsdeltagare, vinnare och läsare tillönskas: Skitfiske!
    Jakob Fagerlund// Sf lures


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X