Utlekta gäddor i huggsexa. | Fiskepojken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utlekta gäddor i huggsexa. | Fiskepojken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Utlekta gäddor i huggsexa. | Fiskepojken

    Det kommer fina fångstrapporter från höger och vänster. Inga jättemonster men härliga fiskar på 6-7kg och även någon större. Det hugger här och där. Fisket tar fart och idag lade jag märke till att även björkarna förstått att det är vår då de nu lyser ljusgröna. Idag åkte jag och fiskade igen. Jag åkte till skogen.

    Jag, Fredrik och Anders stack iväg tidigt på morgonen. Vi valde en ny sjö för året och denna dag en fantastisk skogssjö. Sjösättnigsramperna finns inte i sjöar som dessa, man får leta själv och hitta någon glugg där det går fint att backa ned. Med lite lokalkännedom så var vi snart i vattnet. Vindstilla och morgonsol, allt det fina en morgon kan erbjuda. Lite vind till själva fisket får man, nästan alltid, senare på morgonen men just i denna stund fattades bara kaffet för ge oss övertygelsen om att detta var den bästa platsen på jorden, just då.
    Vi sökte upp några vassar och började fiska.
    I den fina morgonen hände inte mycket. Vi fiskade grunt och jag hade en följare första timmen.* Vi sökte fisk i många grunda vikar innan vi sökte oss ut på lite djupare vatten.
    Anders fick en urlekt fisk på ca 3,5* och en på 4kg då vi hittade bytesfisk mot botten och jag tappade en.
    Fisket dog åter igen och vi flyttade runt en hel del. Vädret växlade. Det hade börjat blåsa hårt och regnet hängde i luften.
    *
    Det var ungefär denna långsmala form och vikt på många fiskar denna dag.*
    Platsen där vi tidigare hade fått fisk lockade oss åter igen och vi pratade om att avsluta där. Vi ankrade igen och tjugo minuter senare hade det hänt en hel del. Jag hade fått fyra fiskar och Anders hade fått en till och vi hade tappat några. Den minsta på ca 2kg och den största på ca 4,5kg. En kul stund.
    *
    Hur jag än bytte bete så fick jag alla mina fiskar på detta, även denna på 4,5kg.
    Fisket lugnade sig igen och vi flyttade omkring lite i närheten av denna plats. Fredrik fick äntligen sin första gädda för dagen och hade sedan flertalet hugg. Anders fick en till och vi landade på 9 fiskar mellan 2 och 4,5kg denna dag. Kontakterna med fisk var många och vi hade kul i båten. Så som det skall vara.
    /joel*


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    fiskepojken.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X