Idag på eftermiddagen klarade jag inte av att hålla mig längre, då jag hade tänkt spara båtpremiären tills en kväll i veckan. Men runt 3 tiden var jag bara tvungen. Vädret var perfekt, lättare vind och solsken. Packade ihop fiskeväskan, avkrokningsmattan och det som hör till och drog iväg. Vilket otroligt pirr jag fick i magen på väg dit, tankar det snurrade i huvudet på mig. Vart ska jag börja fiska, vilka vikar ska jag beta av, vilka drag ska jag köra med, hur har vinden legat dom senaste dagarna? Ja, tankar var oändliga. Även skulle jag få inviga nya kastbryggan. Började med att jag tog full fart till en vik som brukar ge bra fiske. Men efter nött där en stund så fick jag för mig att testa lilla trolling motorn som jag hängt på inför denna säsong. Hängde på CWC Wolf Tail. Hann inte komma långt innan det högg. Efter ett snabbt mothugg så märkte jag att de var nått litet i andra ända.   Vilket också stämde, en liten slank dam på 65cm. Efter en snabb fotografering med snabbutlösaren så fick hon simma tillbaka lika pigg och första fisken var landad i båten! Vart även ett litet [...]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)