Team fishseekers: Installation och testfiske av nya lodet. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team fishseekers: Installation och testfiske av nya lodet.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team fishseekers: Installation och testfiske av nya lodet.

I fredags slog farsgubben och jag tillsammans våra kloka? hjärnor och gjorde ett höj och sänkbart fäste till nya ekolodsgivaren. Så jävla vackert vet jag inte om det blev men praktiskt i all ära. Det är ju också allt man behöver!
    Ett gammalt stolsfäste som man kan snurra fick det bli till ekolodet och resultatet blev svingrymt! Perfekt för den person som nu ska slå sitt PB från min båt, enkelt att bara vrida fram så att denne också ser lodet.

Och fisket då? Ja det gick hyfsat men ännu är dom svårflörtade, 7 landade blev det och 6 som var på farsans jigg släppte varav en var riktigt skaplig. Mothugget vid det pelagiska vertikalfisket måste vara blixtsnabbt och apstarkt, något som definitivt kommer komma med tiden, övning kommer ge färdighet för pappsen. Under delar av dagen fick vi också slåss ordentligt med vinden vilket också gjorde det riktigt svårt. De utlovade prognoserna var 2m/s och västlig vind vilket som vanligt var allt från korrekt. Antalet träffar som dök upp på lodet med hjälp av SIn steg dock med ungefär 900% mot föregående dagar som jag letat gös pelagiskt i år. SATAN VAD NÖJD JAG ÄR!

Störst för dagen blev denna.

En liten men fruktansvärt tjock!
    Nu till helgen kör vi Abu Garcia Pike Open eller ”Sebile Open” som det heter på vårkanten i Västervik, idag är det 46 anmälda lag med riktigt duktiga fiskare vilket gör konkurrensen hård för oss men planen är uppgjord för dagarna och vi hoppas ta pallplats även detta år!
    Värt att konstatera är fortfarande att Savage-Gear Sandeels fortsätter leverera överlägset bäst! Nu väntar jag på lite nya spännande färgprover från Mads som jag tror kommer bli riktigt giftiga!

Kör hårt och hoppas vi ses på Pike Open!
    / Rikard Jonsson

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 269 visningar