Andreas Holmström: Bättre än bompass - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Bättre än bompass

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Bättre än bompass

Igår blev det en eftermiddagstur ut på böljan den blå med Nicklas. Jag hade ställt in siktet på att korsa öppet hav i min lilla balja på vinst eller förlust.
    Det gick rätt ordentlig sjö när vi kom ut på öppet vatten och muddringsverket gick för fullt i farleden.
    Första stoppet blev en vik jag inte vågat åka in i tidigare men med åror så var det inga problem. Stenarna syndes väl under ytan och jag började att kasta mot första vassen med en Orka shadtail.
    Tredje kastet så suger det till. Känner några gung innan gäddan släpper virvlandes på ytan.
    Vilket start på en ny plats ändå.
    Vi fortsätter att köra på och tar inte lång stund innan det hugger till för mig igen. Den här gången en gädda som återigen släpper och retsamt ställer upp sig vid ytan för att visa att det inte var någon mindre kombatant som vunnit.

Übertaggade så fortsätter vi kasta och nästa två hugg är Nicklas men även han bommar.
    Riktigt jobbigt då det sedan blir dött i ett par timmar trots flera förflyttningar och nya försök på startplatsen.

När min mage börjar säga åt mig att vända hemåt så gör vi de för att avsluta i hemmahamnen med några kast.
    Vinden hade lagt sig strax innan vi skulle ut i farleden, men då vänder vinden riktning precis och suger i som aldrig tidigare under dagen. Vågorna far förbi oss och det är bara att följa med stundtals, men vi tar oss runt udden som ger oss skydd och lugnt vatten igen.

Väl i hemmahamnen så konstaterar vi att vattnet blivit otroligt klart där. Det har bara tagit närmare 5 år sedan en muddring gjordes där för att återgå till sitt normala.
    Börjar kasta av där med med samma bete, denna gången med en stinger på och till slut så sitter dagens första där. Till en början tror jag att det är en riktigt fin fisk men inser sedan att strömmen gjorde sitt för motståndet. En liten krake på uppskattade 2kg får syna ytan och simma tillbaka. Även Nicklas slipper bomma för en ytterst liten snipa vill åt hans Orka shad innan vi far hemåt för att se Sverige besegra Tjeckien.

I skrivande stund är det dags att klä på sig för ett nytt fiskepass. Denna gången med Magnus och hans något stabilare och snabbare båt än men baljbåt.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 806 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 268 visningar