Blekinge vecka - v.18 | waide - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blekinge vecka - v.18 | waide

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blekinge vecka - v.18 | waide

pust pust pust...

7 dagars blekingefiske är över...
    Tyvärr lyckades vi nog pricka in leken ganska så perfekt då det stora var frånvarande..

Första dagarna landades sporadiska fiskar på spontana platser utan någon som helst vetskap om vart man bör fiska.. topp - en 3kg smällfet guldglänsande tagen på en bandit!

En sak som är säker är att alumacraften 1236an inte är gjord för 8m/s vågor i havet.... det fick jag lära mig den hårda vägen när jag legat i lävik några timmar och upptäcker i fasa att gässen börjat visa sig! Efter en skakig och nervös resa hem på en halvtimme så lyckades iaf liv och lem räddas!

1/5 fick jag besök av teammember biggie papi och gästspelaren haugis. En kvällstur renderade i ett tiotal mindre gäddor tagna framförallt på tails

2/5 var det dags för den guidade turen med www.Pikestrike.com. Gunnar är en väldigt proffesionell och trevlig guide som förgyllde vår dag. Väder, vind och tid var emot oss.. "strålande sol, 2-4m/s och lektid" luktar inte direkt storpikes. Dock fick vi erfara en underbar natur med ett sällan skådat gäddliv. Totalt hade vi förmodligen 50+ följare (topp på 2-3kg) till båten och ca 15fiskar landade.
    ----------------------------------------magiskt utan stort M!!!!!---------------------------------------------

Bilderna får tala hur vackert det verkligen är i blekinge skärgård

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 801 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 259 visningar