Resa | Gotland Levererar! | Riktiga Sten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Resa | Gotland Levererar! | Riktiga Sten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Resa | Gotland Levererar! | Riktiga Sten

I natt runt 00.00 så kom jag och Pappa hem efter att ha varit på Gotland och fiskat Havsöring i några härliga dagar med ett GRYMT härligt gäng.

Tisdag den 30/4 så begav jag och Pappa oss mot Stockholm för att möra upp Johan Broman för att sedan åka in mot Stockholm för att hämta upp Georgi.

Strax utanför Stockholm så hade vi bestämt träff med Johan för att göra det så lätt för oss som möjligt, och det tackar vi GRYMT mycket för!

Väl framme hos Georgi så packar vi in hans saker i våran bil medans han åker med Johan till Nynäshamn. Efter en bilfärd på ca en timme så är vi framme vid båten och där står resten av gänget och väntar på oss. Vi snackar ihop oss och pratar lite fiske innan vi åker på båten.

När vi väl är på båten så hittar vi fort några sittplatser så vi kan läska oss hela vägen dit. Blåsigt var det, men inte speciellt farligt. Gungade på lite en bit men sedan lugnade det ner sig lite.

MYCKET vatten vart det att dricka i värmen på båten

Efter att vi alla hade beställt mat och ätit oss mätta så gick jag och Pappa ut på däck för att kolla läget och det skulle ja inte ha gjort, varför får ni veta snart.

Väl inne på båten så snackar vi alla ihop oss och planerar resan och vart vi ska fiska när vi anländer till Visby...

Efter ca 3.5 timmes färd så anländer vi ÄNTLIGEN till Gotland och spänningen är ENORM! Så jäkla vackert var det när vi alla gick ut på däck och kollade...

Vädret såg lovande ut och ÄNNU bättre vart det under dagen!

När vi hade checkat in och bytt om så åkte vi och shoppade lite mat för att sedan ÄNTLIGEN börja fiska! SÅ nu börjar själva fiske delen..

DAG 1...

Vi började fiska runt 17.00 om jag inte minns helt fel. Ni kan ju gissa vem som var klar först och först ut i vattnet, jo jag! Direkt när jag kom ut så såg jag en Havsöring på MINST 3 kilo hoppa lite längre bort, så självklart gick jag dit!

När jag kom dit så vart det eldorado på en gång! Jag tappade två stycken och fick en guldfärgad Havsöring på knappt 5 minuter, ja trodde inte det var sant! Vilken början!

Strax före innan jag fick denna så hade Pappa kommit ut i vattnet och han drog på en direkt! BAAAM! Havsöring ca 1.5 kilo, saknar bild dock...

Så vi fortsatte att fiska... På ca en timme så hade jag fått fyra stycken och Pappa en och här snackar vi RIKTIGT Blanka och RIKTIGA Havsöringar!)

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
993 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 974 visningar