Efter att ha spenderat många timmar guidandes efter det "hetaste" i Blekinge kan jag konstatera en sak. Gäddfisket är för tillfället väldigt trögt och det krävs många sjömil innan man hittar fisken...
Det jag dock kan konstatera är:
Dock gäller ju självklart samma regler som på alla andra platser... Rätt tid, temp, vind, lufttryck, månfas, vilka brillor man har på sig osv.. osv..
Givetvis är jag inte heller sen att investera i ett par nya gobitar för det grunda och klara vattnet.
Ett par big bandits & en omviktat shallow buster ska få smaka vatten.
Här kommer ett gäng jag tror på:
Överst från vänster:
Brubber
Pig (wolfcreek edition)
buster (omviktad suspending)
Mctail med paddle
Jeff boggs big paddletail supershallow
Mitten:
Jeff Boggs "little esox" shallow moddad
Överst Från Höger:
Savage gear herring 25cm
4st big bandit suspending
Nu är ju blekinge skärgården utanför karlskrona helt ny för mig... Biggie papi @ gav mig då en kanon idé att fixa sjökort via eniro.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Det jag dock kan konstatera är:
- 27april - 2 april är RÖDA i Abus huggtabell 2013
- blåsa mellan 2 - 8 m/s under v.18 vädret ska variera från sol ena dagen till regn nästa
- Blekinge skärgård = mytomspunnen fiskespot för maffiga pikes
Dock gäller ju självklart samma regler som på alla andra platser... Rätt tid, temp, vind, lufttryck, månfas, vilka brillor man har på sig osv.. osv..
Givetvis är jag inte heller sen att investera i ett par nya gobitar för det grunda och klara vattnet.
Ett par big bandits & en omviktat shallow buster ska få smaka vatten.
Här kommer ett gäng jag tror på:
Överst från vänster:
Brubber
Pig (wolfcreek edition)
buster (omviktad suspending)
Mctail med paddle
Mitten:
Jeff Boggs "little esox" shallow moddad
Överst Från Höger:
Savage gear herring 25cm
4st big bandit suspending
Nu är ju blekinge skärgården utanför karlskrona helt ny för mig... Biggie papi @ gav mig då en kanon idé att fixa sjökort via eniro.
Förberedelser gott folk!
Rullen är servad (igen?) och övrigt ligger nedpackat och klart. På fredag bär det av! Fyfan vad jag längtar!
// new f
Rullen är servad (igen?) och övrigt ligger nedpackat och klart. På fredag bär det av! Fyfan vad jag längtar!
// new f
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)