parabellum: 130420 Flytvästar för telefoner? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 130420 Flytvästar för telefoner?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 130420 Flytvästar för telefoner?

Efter några dagars kraftig vind såg vädret idag ut att stabiliseras. Upp vid 08.00 och framme vid sjön 09.00. Nästan helt vindstilla och soligt. Det skulle dock visa sig att sjön var väldigt grumlig efter de senaste dagarnas vind. Vid första ankringen ser jag Gädda som leker och missar säkerligen fem hugg på mitt nya gäddfärgade bete.
    Fiskar vidare men det går segt. Till slut får jag hugg på ett hemmagjort paddelbete och när jag böjer mig fram för att ta ett gälgrepp glider telefonen ur fickan, studsar på toften, balanserar på relingen och glider sedan retfullt över på fel sida och jag ser hur den sakta sjunker ner i det grumliga vattnet. FAN!
    Fisken uppskattar jag till cirka 4kg och den är rejält sargad med stora sår efter leken.

Jag fiskar vidare med paddelbeten och får på kort tid tre Gäddor till. Paddelbetena verkar göra susen i det rejält grumliga vattnet.
    Efter lunch dör fisket helt och jag har inte ens några kontakter. Vid 13.00 ger jag upp och får summera fyra gäddor på lika många timmar. Alla fiskarna uppskattas till 3-4kg vardera.
    På vägen hem begav jag mig ner till en av flugfiskedammarna och tar några kast men utan någon framgång. Det enda anmärkningsvärda var att det pågick grodsnusk i dammen och jag börjar förstå hur jag kunde kroka en groda sist. De var helt galna och försökte bokstavligt talat våldta min fluga. För att undvika fler krokade grodor/paddor så blev det inget långt pass.

Angående det nya betet så har jag nu hittat en viktning som jag ska köra på. Har redan dragit igång en ny laddning beten.
    Anders: 25
    Martin: 6
    Emil: 3
    Tim: ?
    Totalt: 34

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 261 visningar