Blev ett lyckat kortpass idag strax före solnedgången. Tyckte det skulle bli kul att testa jerkgrejorna igen och det dröjde inte länge förrän det sa Smack! på en Big Bandit shallow runner med färgkoden Tånglake II! Bestämt hugg - lika bestämt mothugg - fast fisk! R uskar sig lite uppe i ytan för att sedan tjura runt längs botten åt höger och vänster.. In till land och ut igen, in igen.. ut igen... tredje gången gillt. Gäddan lugnade ner sig och lät sig äntligen lyftas över ytan med ett gälgrepp. Vågen visar 8,01 och måttbandet 100cm på pricken. Blank hundraklubbare på blankt 8 pannor: Välkonditionerad tjej! Ett förbipasserande par kom intresserat fram och hjälpte till med en liten fotosession. Tur för mig då jag inte hade kunnat ta bra bilder på mig själv med gäddan. Tackar och bockar för det! Den här madamen var efterlängtad... känns riktigt bra efter att ha varit på flertalet sega bompass. Härlig vårgädda, precis så här dom ska se ut! Rejält gäddhuvud med mitt favoritjerkbait i käften. Tånglake 2 är grym. Nice to meet you, now go make some babies! //Skitfiske
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)