Hade fiskeprylarna med till jobbet och kom under dagen överens med Emil att vi skulle ta ett fiskepass i sjön efter jobbet. När vi slutade 16.30 gav vi oss omedelbart av till sjön och kort därefter var vi på plats. Inledde passet i ungefär samma område som jag fiskade i förra veckan och redan på första ankringen såg vi fenor i ytan. Trots att detta är lekbeteende så var Gäddan på hugget. Jag kastade mot en plats där vi såg fisk och krokade omedelbart en Gädda på ca 3kg. Under tiden som jag drillade så hojtar Emil att även han har fisk. Härligt med dubbeldrill! Emils Gädda är full av rom så det verkar som om Gäddorna befinner sig i olika faser av leken.
Under den första timmen landar vi två Gäddor var. Solen vandrar allt lägre och följden blir att Gäddorna blir allt segare. När vi bryter strax efter klockan 19 har jag landat fyra Gäddor och Emil tre.
Dagens största är en sliten individ som mättes till 95cm. Snittvikten var något högre än senast med fiskar på 2-3kg.
Sex av sju Gäddor tas på drag i olika Gäddfärger. Den sista tar på ett hemmagjort brun/vitt paddelbete med vit paddel.
Anders: 21
Martin: 6
Emil: 3
Tim: ?
Totalt: 30
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Under den första timmen landar vi två Gäddor var. Solen vandrar allt lägre och följden blir att Gäddorna blir allt segare. När vi bryter strax efter klockan 19 har jag landat fyra Gäddor och Emil tre.
Dagens största är en sliten individ som mättes till 95cm. Snittvikten var något högre än senast med fiskar på 2-3kg.
Sex av sju Gäddor tas på drag i olika Gäddfärger. Den sista tar på ett hemmagjort brun/vitt paddelbete med vit paddel.
Anders: 21
Martin: 6
Emil: 3
Tim: ?
Totalt: 30
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)