Carpstalker: Do you got the Balls?, - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Carpstalker: Do you got the Balls?,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Carpstalker: Do you got the Balls?,

    We have a lot of Balls, fotballs, golfballs, fireballs, paintballs and you got your own Balls och så har vi rubberballs eller rubberboilies som i folkmun kallas fakeboilies eller Everlasting hookbaits mm.
    Dessa gummikulor som föreställer våra boilies finns i flytande och sjunkande versioner och i alla regnbågens färger, samt från 6 - 20 mm och det är bara för dig att välja bland dessa stutsbollar.
    Dessa går att köpa numera i halvor, som flyter och som man kan para ihop med riktiga boilies, jag vill ha gummi hela vägen ... jag är man ..nej ni vet nog vad jag menar, jag vill ha gummi i hela betet.
    Dessa gummikulor är sega, men det går bra att dela dem med en riktig vass kniv av typen mattkniv eller liknande, men akta fingerna, så du inte slintar.
    Dessa halvor kan mixas med varann och du kan skapa en massa olika färgkombinationer, som exempelvis dessa som har gett mig gott om fisk genom den korta tid, jag har använd dessa beten.
    En halva på toppen av en boilie eller två gummihalvor, du väljer själv och karpen bestämmer resten åt dig.
    Här lite tips på riggar och färgkombinationer för dessa beten i 10 mm storlek, lite kurvad Shrink tube på en long shank i size 8 och det räcker många gånger.
    Här samma sak, fast i 15 mm, prova gärna med att vända på halvorna och prova dem Butterfly - style, det lurar karpen, då den oftast inte är van vid denna betespresentation.
    Enkelt och väldigt effektivt, det behövs inte mera för att lura en karp och så kan du börja med dessa beten ...
    ... och senare, när karpen blir van vid dina runda saker, så ändrar du det hela till detta och karpen har svårare att bemästra detta beten, genom den lite underliga formen.
    Alla fakebaits tar emot doftmedel och jag rekommenderar dig att ha ett gäng liggande i en bra dipp, för tröga dagar eller för kallvattensfisket under vår, höst och vinter.
    Något annat som blåsar karpen på konfekten är detta. Allt du gör är att du monterar en sjunkande 10 mm fakeboilie och den ska sitta över hairknuten och sen monterar du en 6 eller 8 mm flytande fakeboilie av typen Nite Glow.

    Du kan ha upp till 2 cm mellan dessa beten, som helst ska vara vite och Nite - Glow green eller annan ljus och synlig färg.
    Så här hade jag det under mitt sista pass förra året, det var en mörk dag med regn i luften och dagsljuset kom aldrig fram riktigt.

    En fisk visade sig genom en rullning i ytan och lite bubblor, men mina indikatorer hängde stilla och denna rigg kom fram.
    Fram med pannlampan och Nite - Glow boilien fick sig lite solsken med hjälp av pannlampan, det räckte med ett par minuter och Nite - Glow boilien blev självlysande och det hela kastade ut med en liten stick.
    En kvart senare dansade min ena Bug och dagen var räddat som du ser här. Jag tror att avståndet mellan dessa två beten, var det ena ligger nere på bottnen och det andra står över, det gör det lite svårt för karpen att spotta eller skaka ut betet.

    Karpen kan vara lynnig av sig i vissa lägen och kanske försökar att sno åt sig ena betet, men båda hänger med, vi vet nog alla hur de kan och vill rensa en mäskplats, utan att de rör krokbetet och denna rigg kan lura dem under vissa förhållanden, var fisken är på sin vakt.

    Du kan använda dem flytande beten till ytfisket och zig - riggs, en Nite - Glow boilie fiskat på halva vattendjupet syns lika bra, som en svart foambit på ytan mitt i natten, så testa det, du blir inte besviken.

    Enterprise Tackle, Solar Tackle, MAD m fl, har dessa rubber boilies eller everlasting hookbaits, om man så vill och det finns flytande halvor till dina bottenbeten också, prova och märk effektiviteten!

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X