[FONT=Tahoma]Tjenare pojkar och flickor.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Jag och kräket Adam har varit ute och fiskat lite igen.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Att Adam är ett kräk beror inte på att han fick fisk utan för att jag fick...[/FONT]
[FONT=Tahoma]Låt mig förklara.[/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]Goa och glada som vi alltid är så åkte vi till Ätrans vackra vatten för att köra lite lax och gädda.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Adam började som vanligt med att kasta efter lax med fluga och bombarda.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Första kastet kom och bombarda och fluga for iväg. Men inte linan.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Förbaskade skitspö! Utbrast Adam.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Han bytte istället till drag och fortsatte som planerat efter lax.[/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]Jag å andra sidan körde mitt nya knep.[/FONT]
[FONT=Tahoma]En hel rad med bottenmeten skickades ut och det dröjde inte länge innan det började pingla ganska kraftigt i ena spöt.[/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]Jag gjorde mothugg och kände motstånd i andra änden.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Det känns som en pigg gädda säger ja.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Adam sitter och tacklar ett spö och ser måttligt intresserad ut av min fight.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Den är för blank för att vara gädda, det måste vara en lax säger jag för mig själv.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Fast så stora fjäll har inte en lax...[/FONT]
[FONT=Tahoma]Det är en färna! Utbrister jag.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Fisken är nu nästa inne vid land och Adam har fortfarande inte sträckt sig efter håven.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Skynda dig! Den kanske smiter![/FONT]
[FONT=Tahoma]Ja kommer säger Adam och lufsar fram till kanten med håven som med van hand körs ner i bottenslammet men lyckas på något sätt ändå få med sig fisken på vägen tillbaka.[/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]Det är en färna jublar jag, och efter att Adam har bekräftat att det var en färna så var det dags för vägning.[/FONT]
[FONT=Tahoma]2,4 kg säger Adam. Jag tittar på vågen. Nä 2,5 säger jag.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Nja det är på gränsen tycker Adam. Det är bäst att vi sätter den på 2,4 kg ändå säger Adam.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Okej då det är ändå PB tycker jag.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Ska du inte mäta den med?[/FONT]
[FONT=Tahoma]Jo visst det kan jag väl göra.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Jag har inget måttband säger Adam, så jag får ta min gamla tumstock.[/FONT]
[FONT=Tahoma]När jag sätter mig ner och mäter så får jag det till ca 57 cm men tycker att det är synd att vi inte hade ett måttband.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Då kanske man hade fått ut en cm till då tumstocken inte är den bästa att mäta en ganska rund fisk med.[/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]Men det blir lite kort och sen får fisken bada igen.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Jag tar genast upp telefonen för att räkna poäng.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Ligarekorden var redan laddade så jag sneglar nyfiket på färna...[/FONT]
[FONT=Tahoma]2,5kg! Utbriser jag, Och 58cm![/FONT]
[FONT=Tahoma]Samtidigt upptäcker Adam att han hade inte mindre än två riktiga måttband med sig.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Adam din förbaskade sillstrypare! Du kostade mig precis två tangerade ligarekord.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Adam ler för sig själv.[/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]Men jag är ändå glad för min fångst och vi fiskar vidare.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Regnet kommer och går men någon mer fisk blir det inte.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Till sist ger vi upp och åker hemmåt.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Väl i bilen börjar vi diskutera lite regvikter och av ren nyfikenhet så tittar jag på sportfiskarnas sida och ser till min fasa.[/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]Reg-vikt färna: 2,5kg [/FONT]
[FONT=Tahoma]Adam kan inte hålla sig för skratt längre.[/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]ADAM! JAG SKA MÖRDA DIG![/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]/Andy[/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
[FONT=Tahoma]Jag och kräket Adam har varit ute och fiskat lite igen.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Att Adam är ett kräk beror inte på att han fick fisk utan för att jag fick...[/FONT]
[FONT=Tahoma]Låt mig förklara.[/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]Goa och glada som vi alltid är så åkte vi till Ätrans vackra vatten för att köra lite lax och gädda.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Adam började som vanligt med att kasta efter lax med fluga och bombarda.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Första kastet kom och bombarda och fluga for iväg. Men inte linan.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Förbaskade skitspö! Utbrast Adam.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Han bytte istället till drag och fortsatte som planerat efter lax.[/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]Jag å andra sidan körde mitt nya knep.[/FONT]
[FONT=Tahoma]En hel rad med bottenmeten skickades ut och det dröjde inte länge innan det började pingla ganska kraftigt i ena spöt.[/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]Jag gjorde mothugg och kände motstånd i andra änden.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Det känns som en pigg gädda säger ja.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Adam sitter och tacklar ett spö och ser måttligt intresserad ut av min fight.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Den är för blank för att vara gädda, det måste vara en lax säger jag för mig själv.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Fast så stora fjäll har inte en lax...[/FONT]
[FONT=Tahoma]Det är en färna! Utbrister jag.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Fisken är nu nästa inne vid land och Adam har fortfarande inte sträckt sig efter håven.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Skynda dig! Den kanske smiter![/FONT]
[FONT=Tahoma]Ja kommer säger Adam och lufsar fram till kanten med håven som med van hand körs ner i bottenslammet men lyckas på något sätt ändå få med sig fisken på vägen tillbaka.[/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]Det är en färna jublar jag, och efter att Adam har bekräftat att det var en färna så var det dags för vägning.[/FONT]
[FONT=Tahoma]2,4 kg säger Adam. Jag tittar på vågen. Nä 2,5 säger jag.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Nja det är på gränsen tycker Adam. Det är bäst att vi sätter den på 2,4 kg ändå säger Adam.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Okej då det är ändå PB tycker jag.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Ska du inte mäta den med?[/FONT]
[FONT=Tahoma]Jo visst det kan jag väl göra.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Jag har inget måttband säger Adam, så jag får ta min gamla tumstock.[/FONT]
[FONT=Tahoma]När jag sätter mig ner och mäter så får jag det till ca 57 cm men tycker att det är synd att vi inte hade ett måttband.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Då kanske man hade fått ut en cm till då tumstocken inte är den bästa att mäta en ganska rund fisk med.[/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]Men det blir lite kort och sen får fisken bada igen.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Jag tar genast upp telefonen för att räkna poäng.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Ligarekorden var redan laddade så jag sneglar nyfiket på färna...[/FONT]
[FONT=Tahoma]2,5kg! Utbriser jag, Och 58cm![/FONT]
[FONT=Tahoma]Samtidigt upptäcker Adam att han hade inte mindre än två riktiga måttband med sig.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Adam din förbaskade sillstrypare! Du kostade mig precis två tangerade ligarekord.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Adam ler för sig själv.[/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]Men jag är ändå glad för min fångst och vi fiskar vidare.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Regnet kommer och går men någon mer fisk blir det inte.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Till sist ger vi upp och åker hemmåt.[/FONT]
[FONT=Tahoma]Väl i bilen börjar vi diskutera lite regvikter och av ren nyfikenhet så tittar jag på sportfiskarnas sida och ser till min fasa.[/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]Reg-vikt färna: 2,5kg [/FONT]
[FONT=Tahoma]Adam kan inte hålla sig för skratt längre.[/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]ADAM! JAG SKA MÖRDA DIG![/FONT]
[FONT=Tahoma]
[/FONT]
[FONT=Tahoma]/Andy[/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)