Söker nya platser | Pike Passion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker nya platser | Pike Passion

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söker nya platser | Pike Passion

Något jag alltid tycker är lika spännande är att utforska nya vatten. Vare sig det handlar om en stor heldagssatsning i en ny sjö eller bara en ny vik lite längre bort än där jag varit innan. Nya fiskeställen innebär nya möjligheter, ny jaktmark, fler valmöjligheter varje gång man ska ge sig ut på gäddjakt. Igår tog jag en cykeltur ut på Knösö för att reka fiskemöjligheterna. På eniros sjökort har jag suttit och stirrat på diverse platser jag vill utforska och Knösö är en av dom. När jag kommit en bit in på Knösövägen blickar jag ut över den grunda vassklädda viken... fan va gäddigt! Tänker jag. Men där kan man inte komma åt från land. Jag cyklade vidare och hittade istället en handfull fina ställen som var väldigt fiskevänliga från land. Om platserna jag besökte är rätt just nu på våren vågar jag inte säga något om men det får framtida testfisken säga mer om sen. Schyssta branter med tång, alger och vassruggar längs kanterna. Några meter djupt. Klart vatten fast lite uppgrumlat av vind och islossning. Tro fan att jag blev fiskesugen! Såg även en plog inne i ett grunt område med vissen vass, misstänker att det var min första observation på gäddlek för i år. Hoppas på MULET väder till helgen så ska jag dit igen med spöet i högsta hugg!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Min hemsida för Nettel-Laken!
    http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
    http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 263 visningar