ThePikeFather: “RapeMe” + “Max” = Amore?! :) 4/4-13 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: “RapeMe” + “Max” = Amore?! :) 4/4-13

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: “RapeMe” + “Max” = Amore?! :) 4/4-13

Jag och min vän KaggeBagge träffades för drygt två veckor sedan på Lundgrens, (vi har iof setts efter det också, men det hör liksom inte historien till).
    Väl på plats på Lundgrens och lite klämmande och kännande på krok, skruvöglor och annat som man klämmer på i fiskebutiker så är det lätt hänt att man klämmer på alla fina beten som hänger nästintill överallt i denna fiskebutik.
    KaggeBagge utbrister: “-Öhh, du PikeFrallan, det här är ju nästan ditt bete!!” *Sen pekar han på ett bete som vid mitt skegg baske mig är ruskigt likt min egen kreation. Nästan så jag tror att jag är schizofren och mitt andra jag tillverkar beten och säljer. Andree Koehorn heter betesmakaren, och jag känner till honom mycket väl sedan tidigare, har hans beten BigPunisher sedan tidigare som fiskar riktigt bra. Men detta bete heter “Max”. Vi konstaterade vid det tillfället enbart att det var ruskigt likt “RapeMe”, eller om man ska vara riktigt petig, så är det mitt bete som faktiskt är likt mr Koehorns. Han skapade “Max” i början på 2000-talet, alltså aningens innan mig. *

Någon vecka senare dyker ett “Max” upp på Tradera, säljs tillsammans med BigPunisher, i säljtexten står typ enbart handgjorda beten och vad modellerna heter. Jag la en bevakning och vann auktionen för 76:-!!!! * Helnöjd fick jag alltså hålla betet i handen, eller iof betena. Men det var framför allt “Max” jag ville åt, även om BP är ett grymt bete.
    Kika på denna bild! *
    Det är mina hemmagjorda beten de tre översta, och “Max” underst.*

Visst, det är lite skillnader, “Max” är lite längre, och kroppen är olika tjock, olika bred osv. Sen har jag ryggpuckeln längre bak på betets rygg. Men slående likt, nästan lite skrämmande. Men samtidigt, jag har tänkt likadant som en holländare, som visserligen kanske inte gör världens snyggaste beten. Men å andra sidan det är inte mina heller. Men den översta som jag fiskat och fått mycket fisk på går som en gud i vattnet!
    Riktigt skoj!
    Nu har vi alla fått lära oss något nytt idag, man tror man är unik för ett tag, och så visar det sig att man är en kopia. *Hehe. *
    Allt gott!
    //TPF

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 261 visningar