ThePikeFather: Dagens gäddshopping. Fett ytbete, jigskallar, jig. 3/4-13 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Dagens gäddshopping. Fett ytbete, jigskallar, jig. 3/4-13

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Dagens gäddshopping. Fett ytbete, jigskallar, jig. 3/4-13

Idag efter jobbet var tanken att jag skulle hämta tre Traderavinster från en kille i Viggbyholm utanför Sthlm, min vän Micke hade inget bättre för sig så jag erbjöd honom att följa med på en lite kvällstur i min finfina bil.
    Så väl hemma körde jag ut racerbilen från garaget och begav mig mot Mickes arbete för att plocka upp honom. Traderakillen pratade i telefon så jag fick inte tag på honom. Vi, alltså jag och Miquel beslöt oss för ett besök på Donken för att äta lite burgers. På plats med hamburgare i mun får jag tag på mr. Tradera som visst hade glömt mina beten kvar på jobbet, det är sånt som händer, jag är ju själv den mest glömska personen norr om Stockholm. Men lite nesligt att ha förväntan att få klämma på lite nya vänner i betesfamiljen, men nu…. icke.
    Jaja, påt imorgon igen. Då blir det nu tur till Teeby iaf.
    Då det inte blev något beteshämtande beslöt vi oss för att åka när och kolla isläget vid Värtan. Åkte till Hägernäs och blickade ut över Hägernäsviken och Sandviksudd, hade inga förhoppningar om att få se vatten, och självklart var det så det var också. Inte en droppe vatten så långt ögat kunde nå på Värtan.
    Vi beslöt oss för att på sant raggarmanér glida vidare med bilen till Viggbyholms Marina där Sportfiskeboden även håller till. Kaaaanske skulle isläget vara annorlunda där? *Hehe..
    Men icke! *Is där också. MEN, Sportfiskeboden hade minsann öppet typ 1h och 15min efter stängning.*Micke Boettge* hade inte den minsta lust att gå hem. *Det blev en dryg timmes klämma och känna på nya varor och till min stora belåtelse fann jag en helt ny färg för mig av BerkleyPulseShad, en pärlemorvit/Furusundgrön variant. Jag plockade rent de jigar de hade kvar, och köpte lite jigskallar av olika vikt. En förpackning med 50gramsskallar som är perfekta om man vill bonka botten med jigen sega dagar.

Är de inte vackra så säg!?

Dagens shopping.
    Sen har jag sedan mitt jäklarns Ace TheJoystickytbete fuckade ur letat efter ett biff ytbete. Svårt att få en uppskattning om storlek när man bara kikar på internet och bilder. Men när jag väl såg henne var det kärlek direkt vid första ögonkastet. Hon formligen skrev, -Köööööp mig!!!! * Det gjorde jag såklart också. Hon heter Heddons SuperMagnumZaraSpook och är mastodontstor. Helt i min smak, detta bete och jag kommer ha många fina stunder tillsammans, det känner jag redan nu. *

J
    ag hoppas inte SuperMagnumZara gör mig besviken?! Jag har riktigt fina planer för oss!
    Nu börjar jag få en riktigt fin samling BerkleyPulseShadar.

Blåvit, Svartvit, Vit, RödGul, Brunvit osså nu Grönvit. Perfekt, dessa lär räcka ett tag.
    Efter denna fyndrunda var det dags att åka hem med Micke, och sen åka hem med mig. En riktigt fin kvällstur med min vän.
    Isen ligger kvar, men jag kan glädjande berätta att jag här i dagarna har beställt ett stort jävfla lass med sol, plusgrader, nederbörd och vindar. Nu ska isfan bort, och det är snabbt!!!
    *=Micke Boettge är guide och typ ägare av Sportfiskeboden. Riktigt trevlig, åk dit och hälsa på vetja. Ett bra utbud av det mesta och mycket att titta på.
    Allt gott!
    //Klas

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 241 visningar