StorFisken: Extremt trögt ismete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

StorFisken: Extremt trögt ismete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• StorFisken: Extremt trögt ismete

Idag var det återigen dax att försöka sig på lite ismete. Det var ett lite större gäng som gav sig ut på isen i strålande solsken under en klarblå himmel.
    Det dröjde inte länge innan de fösta molnen dök upp men vad gör det när man ska fiska och ha skoj.
    Vi hade den stora lyxen att bli utkörda till vårt fiskeställe på en skoter, det är inte varje dag det sker.
    Tyvärr så pajade skotern efter ett par turer så den lyxen försvann som en avlöning. Det gjorde inte så mycket för isen var perfekt att gå på så vi fick lite extra motion istället.
    Vi placerade ut ett gäng med spön över ett ganska stort område och väntade med spänning.
    De som ville ha ett lite mer aktivt fiske försökte att pimpla upp några storabborrar.
    *
    Efter några timmar utan hugg så drog vi till en grynna och testade att fiska från djupt till grunt. Gick lika trögt det så två grillar startades upp. En massa god mat fixades till, jag höll mig till gammal hederlig grillkorv.
    Efter lunchen hade vi fortfarande inte fått någon firre så då gjorde vi en ny förflyttning in i vassen.
    Där tog soppan till isborren slut men den hade då borrat drygt 50 hål så det var inte så konstigt.
    Vi delade på oss så jag och Nille lämnade gänget och började gå tillbaka till bilen, vi stannade till och gjorde ett sista försök att försöka hitta några gäddor vid vassen men det var stendött där oxå.
    Summa summarum, fint väder, väldigt trevligt gäng, härligt med skoter men fisket sög ordentligt.
    Nu hoppas jag på att det skal bli varmt som fan så att detta var säsongens sista ismete, nu är jag extremt sugen på riktigt fiske!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT="Verdana"]Mvh
    Oskar
    [/FONT]

[FONT="Verdana"]Storfisken.nu[/FONT]
    [FONT="Verdana"]King of Mälaren[/FONT]

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar