Team Colibri: Lofoten i mai - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Colibri: Lofoten i mai

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Colibri: Lofoten i mai

Årets versjon av Vårens Vakreste Eventyr er spikret.

Vi har diskutert frem og tilbake i noen måneder (diskusjonen begynte egentlig siste dag av VVE 2012), og etter anbefaling fra Øyvind har valget falt på Kræmmervika i Lofoten. Dette blir første VVE uten egne båter, og forsåvidt første tur med denne gjengen uten at målet på fiskefronten har fettfinne. Flere av gutta er rimelig ferske på havfiske, det skal bli spennende å se om de blir like hektet på dette, og like hodestups forelsket i landsdelen som meg. Vi satser selvfølgelig på kveite, men området tilbyr også gode muligheter for andre arter og sågar ferskvannsfiske hvis været slår seg helt på vrangen.

Kræmmervika rorbuer ligger ved Ballstad, omtrent midt i Lofoten. Det er kun en liten kjøretur fra Leknes flyplass, som igjen nås fra Oslo via Bodø. Våre verter var snille nok til å tilby seg å hente oss på Leknes, men ellers hadde det altså bare vært en liten taxitur fra flyplassen og bort.

Informasjon og booking via www.kremmervika.no

Alle mann er i gang med forberedelser. Artikler leses med argusøyne, bilder, film og sjøkart studeres ned til minste detalj, og utstyret gås over igjen og igjen. Det blir mye prat, mail og sms med utstyrsdiskusjoner før en slik tur. (Jeg bør kanskje nevne at vi er godt over middels utstyrsinteresserte alle mann. For de som ikke ønsker å tenke så mye på dette kan man leie utstyr på stedet.) Jeg skal se om ikke jeg får lagt ut litt informasjon om hva jeg tenker på utstyrsfronten etterhvert også, forberedelsene til en slik tur er absolutt en del av morroa.

Jeg var faktisk ute med min egen båt i området i 2011 (Nusfjord), og gleder meg som en unge til å komme tilbake. Kræmmervika ligger få minutter med båt fra Nappstraumen, som er et sund som går tvers igjennom Lofotlandet og ut i storhavet på yttersiden. Jeg fisket dessverre ikke i Nappstraumen i 2011, men dette er et meget spennende område for flere arter. Som nevnt står havets dronning øverst på ønskelisten, men det er naturligvis mengder med torsk og sei i området også. Skulle været bli litt halvgrinete, er landnært fiske etter stor rødspette også artig, for ikke å snakke om at området har en god bestand av steinbit. Kort sagt, dette må bli bra!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar