Team Colibri: Høvikkilen 24.03.13 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Colibri: Høvikkilen 24.03.13

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Colibri: Høvikkilen 24.03.13

Tanken var egentlig at dette skulle være en helg uten fisking (!), men siden det ble knallføre og plussgrader fikk jeg med jentene mine på en kort fisketur i dag. Turen ble tatt på sparket, men med en boks reker var i hvertfall agnfronten delvis i orden. Jeg foretrekker helt klart agnsild, men siden alternativet var nada og null så.....

Pulken ble lastet med det vanlige, pluss litt ekstra klær etc i tilfelle jentene skulle bli kalde, og bøtte og spade til jentungen. Hvis du skal ha med deg små barn på isfiske (noe som faktisk er mye enklere enn sommerfiske, siden de rent praktisk ikke kan falle i vannet), så er det lurt å ta med litt leker for å korte ned på ventetiden.

Vi ruslet ut på isen ved Høvik ca 11.00. En kjapp prøveborring viste is på 40-50 cm, så den var i hvertfall trygg å gå på. Sannsynligvis vil isen være gangbar her langt ut i april. Kuldegradene i det siste har gjort at isen heller har lagt på seg enn det motsatte, men heldigvis har snøen sunket sammen og det er fint å gå utover.

Vi gjorde første forsøk noen steinkast fra land. Her var det 15-16 meter dypt, og helt dødt. Etter en snau times tid ruslet vi derfor lengre ut, til Midtørgrunnen som ligger omtrent midt i kilen. På selve grunna er det ca 4-6 meter, men vi satte oss ned helt i kanten på grunna og fisket på ca 15 til 10 meters dyp.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar