Emmas fiskeblogg: Oss sportfiskare... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Emmas fiskeblogg: Oss sportfiskare...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Emmas fiskeblogg: Oss sportfiskare...

Jag undrar varfør våren låter sig drøja så mycket?
    Det ær i slutet av Mars och det blåser nordliga isvindar genom hela staden..! Jag kommer ihåg ifjol vid denna tiden; 17 grader varmt och hel magiskt vårigt!

Men trots den arktiska kylan har jag sjælvklart vart ute och fiskat; Mer havsøring med min favoritmetod.
    Jag och min granne Frank Petter var ute tidigare i veckan, nær vi kom ut ur bilen undrade v båda två vad vi hade gett oss in på... Trots 5 lager med klæder var vi stelfrusna efter 5 minuter.
    Jag trodde att fisket skulle vara riktigt pissigt på grund av kylan och nordanvinden, men nej då!
    Dom fina havsøringarna kastade sig återigen øver mina små sillar hængandes under fløtet!

Størsta før den dagen låg på runt 1,7 kg, en fet øvervintrare .
    Jag har ofta tænkt på att jag har drømjobbet som sportfiskejournalist, men den dagen insåg jag att det inte alltid ær en dans på rosor... Med stelfrusna fingrar; Hålla i iskall fisk før fotografering, sætta på agn, ta bilder, byta objektiv osv..

Då sa Frank Petter något riktigt træffande; " Det hær vi håller på med ær før speciellt intresserade!".
    Ja, det ær det verkligen! Vi sportfiskare pinar oss igenom alla møjliga slags væder och fysiska utmaningar før att fånga den dær fisken! Lite komiskt .

Senare den kvællen tænkte jag också på hur denna hobbyn/livstilen får en att kænna sig otroligt levande! Vilka upplevelser, spænnande, oførutsægbart och givande!
    Alla ni sportfiskegalningar vet ju också hur det ær nær man får den allra førsta "fiskebacillen", man blir ju totalt fanatisk! Underbart!

Så jag drog slutsatsen att vi sportfiskenørdar ær inte som alla andra mænniskor, vi ær nog lite galna allihop!

Och trots att jag næstan blev lite askræckt av det råa vædret, skulle jag ut igen! Igår var jag ute på samma stælle med Barry Ord Clarke och hans engelska kompis som besøkte Norge før førsta gången. Vinden var lika hård och kall, men vi hade iaf sol! Vi frøs både hænder och ansikten av oss, men landade också denna gången ett par fina øringar!

Hur fiskegalen ær du? Vad ska till før att stoppa dig att dra ut på jakten efter drømfisken?

+ En grejj till! Snart ær det ju dags før årets happening før oss fiskare; Sportfiskemæssan i Jønkøping! Stællet dær alla vi galningar samlas under ett tak och tjøtar fiske!
    Jag ska också dær hålla mitt premiærføredrag om lite monsterfiskar och abborrar.
    Kom också gærna førbi Fiskejournalens monter och tjøta fiske med mig, før det ær också något so ær helt underbart med vår hobby; Att møta alla slags mænniskor och dela erfarenheter och upplevelser!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 802 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 260 visningar