Årets pryluppsättning - Jiggar | Pike Passion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Årets pryluppsättning - Jiggar | Pike Passion

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Årets pryluppsättning - Jiggar | Pike Passion

Och här kommer lite mjukisar! Kommentarer till bilderna finns under varje bild. En blandning av shads och tails. Olika storlekar. Olika färger. Mycket tånglak-ish och mycket sill-ish! Savage gear Herring Shad - Min nya förälskelse! Vilka rörelser och vilken finnish. Har 16cm, 19cm samt en bjässe på 25cm. Tacklade med 7g/10g huvuden och en stingerkrok. Har använt medföjlande stingerkrok på två och egna stingerkrokar på två så ska jag testa vilka som tycks kroka bäst. 25cm Herring Shad. Ser fram emot att testa den här när sillen kommer in! Schysst färg med diskreta blåa linjer som ger häftig effekt. För mig eller för gäddan är ju frågan. Den svarta är en Orka-jigg och den röda jiggdelen från en Taildancer. Dom rör sig riktigt bra båda två. Orka Mermaid. Så jävla coola! Har letat efter så tånglakeliknande jiggar som möjligt och här är nog så nära man kan komma? Stjärten dansar som i vågor även vid extremt långsam inspinning. Lite svåra att kasta långt med. Målade på dom med permanentpenna för att få ett spräckligt mönster. Tror dom kommer va riktigt vassa men det återstår att se. Sandra är en klassiker som ungått mig fram till nu. Glödhet rörelse med stjärten och gissa vad dom kan likna för verklig bytesfisk?? Sedan en Magnum Curly tail som har en vansinnigt fin rörelse även vid mycket långsam intagning. Orka Bullhead heter dom här små rackarna. Vad ska jag fiska med dom då? Jag är inte riktigt säker på den saken men dom är så fräna att jag måste prova dom. Det kanske inte är så dumt att visa gäddorna något "ovanligt/nytt" heller? Dom rör sig väldigt trovärdigt genom att snabbt vevas hem i intervaller mellan kortare stopp. Ser verkligen ut som en liten simpa som är visle och tar till flykt. Målade lite på dom med permanentpennan. Storm Wildeye Rippin Shad, hänger väl i princip med på grund av att jag tog min första 10+ på en sån här. Den kastar långt och kan fiskas rätt djupt då den är strömlinjeformad och sjunker ganska fort. Inga konstigheter att fiska med. Kan komma till hands på sommaren i djuphålor och branter. Några lite mindre jiggar. Interfish shadjiggar, Sandrajiggar och små relax eller kyoto eller va dom nu heter. Här var det färgglatt! Skitfiske

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Min hemsida för Nettel-Laken!
    http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
    http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 801 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 259 visningar