Inför detta året så kände jag att det var dags för en ny utmaning och ett vatten som jag har sneglat på ett tag nu är Garry Moores sjö Stubbetorp nere i Blekinge och från och med i år är jag nu medlem i den sjön. Till följd av detta så avslutar jag också mitt medlemskap i Färgsjön. Jag har varit riktigt dålig på att besöka sjön och nu känns det som att någon som kommer använda sitt årskort mer borde inneha det så därför går jag vidare och släpper Färgsjön. Jag har haft riktigt trevligt uppe i Hultsfredsskogarna och den största fisken jag landade i sjön kom 2007 under Hultsfredsfestivalen. Ackompanjerad av ett metallband i fjärran kunde jag håva spegelkarpen nedan en ljummen sommarnatt.

Micro på 15,620 kilo blev min största karp i Färgsjön…
Som jag skrev tidigare i inlägget är det nu dags för en ny utmaning och Stubbetorp känns som det perfekta valet. Ett inte allt för stort vatten, mängder av fisk från yngel upp till riktiga monster och fiskarna verkar växa av bara farten i sjön. Dessutom är alla platserna lätta att ta sig till och gänget som fiskar i sjön känns som en avslappnad och skön grupp människor. Bjuder på en bild som Logan har fotat vid sjön som jag peppar mig med innan jag kan lägga ut mitt bete för första gången där…

Stubbetorp i morgonskrud…
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)

Micro på 15,620 kilo blev min största karp i Färgsjön…
Som jag skrev tidigare i inlägget är det nu dags för en ny utmaning och Stubbetorp känns som det perfekta valet. Ett inte allt för stort vatten, mängder av fisk från yngel upp till riktiga monster och fiskarna verkar växa av bara farten i sjön. Dessutom är alla platserna lätta att ta sig till och gänget som fiskar i sjön känns som en avslappnad och skön grupp människor. Bjuder på en bild som Logan har fotat vid sjön som jag peppar mig med innan jag kan lägga ut mitt bete för första gången där…

Stubbetorp i morgonskrud…
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)