Andreas Holmström: Catch & Release | Rolig upptäckt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Catch & Release | Rolig upptäckt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Catch & Release | Rolig upptäckt

Idag gjorde jag en rolig upptäckt när jag kikade på bilderna från dagen då jag tog PB på gädda och även Cecilia fick en fin gädda. Det visar sig att det var samma madam som kom upp två gånger den dagen.
    Den vägde till och med något mer när Cecilia fick upp den på eftermiddagen, och skillnaden på längden fick jag bekräftat anledningen till idag. Kontrollmätte måttet på landningsmattan och den visade lite för mycket. 1,2cm för att vara exakt. Och när vi mätte den första gången när jag fick den så var det på inte mot mattan utan jag höll i den och Cecilia mätte lite snabbt. Det måttet blev inte en exakt mätning, vilket det blev andra gången om man ser till efterkontrollen av mattan.

Riktigt roligt att se hur väl catch & release fungerar. Att samma gädda bara några timmar senare väljer att hugga igen ser jag som ett starkt bevis på att detta funkar (även om jag redan visste det).

Lägg märke till de två "groparna/prickarna" på skallen så syns det extra tydligt att det är samma fisk även om det dessutom syns på täckningen. Får se om jag kan få upp henne nån mer gång innan säsongen är över och då med några extra hekton till.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 806 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 268 visningar