Järnlunden. | Dranziels fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Järnlunden. | Dranziels fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Järnlunden. | Dranziels fiske

Vädret var skapligt varierande idag, ena stunden såg det ut som ovan och andra stunden som nedan. Vi fiskade inte riktigt som vi planerat eftersom det blev typ 10m/s svinkall nordvind, och med -4 i luften så blev det brutalt kallt om fingrarna, därför sökte vi lä bakom några öar, men det gjorde inget, det nappade ibland ändå.

Fisket varierade lika mycket som vädret, det var långt mellan huggen men när dom väl högg small dom på så pimplespöt höll på o flyga ur handen! Pimpelkrokarna satt långt in i munnen på dom och jag fick även min första riktiga abborre på balanspirk nu äntligen också Några små kom det upp också men inte mer än kanske 10-15 var.

Jag kör alltid med min pirk som är på bilden och en lila krok, den verkar funka överallt. Jag testade o byta runt lite på krokfärger och andra pirkar men det nappade inte bättre för det. Men som sagt, en (stor för mig) abborre på balansare räddade dagen. Balansaren var en sån där blå med "pälssvans" om ni vet vad jag menar. Nästa gång blir det en bild på den i munnen på en större abborre.

Väder: Stark nordlig vind, väldigt växlande molnighet, lite fallande högtryck runt 1020hPa, -4 grader, en dag gammal nymåne.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
998 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 007 visningar