Jag har nu mäskat platsen 3 gånger, utan att kolla läget under ytan, så det var dags för mitt lilla ekolod, att göra sitt jobb och visa mig lite underwater coverage.
Jag började med relativt mycket mäsk i form av blandade pellets och mini boilies och har efter varje gång, minskat på dem fria måltiderna och det ska förhoppningsvis ökar mina chanser.
Avståndet är kort och det räckte med mitt lilla Regnbågspimpelspö, för att nå fiskeplatserna med givaren till lodet.Jag började med relativt mycket mäsk i form av blandade pellets och mini boilies och har efter varje gång, minskat på dem fria måltiderna och det ska förhoppningsvis ökar mina chanser.
Busken till vänste,r är ena platsen för mina beten och lite länge ut i vaken, blir platsen för det andra bete, som blir en pop - up med fake maggots. Det borde täcka upp den lite trånga platsen.
Till en början fanns det ingen fisk, men jag ser på lodet att bottnen är uppbökat, var botten, börjar att gå ner mot 3 meters kurvan och det verkar tilltalande för mig, dags att mäska igen!
En skopa av blandade pellets lade ut och det är pellets i varierade storlekar och upplösningstider, för att hålla fisken på platsen, så länge som bara är möjligt.
Lite mini boilies lades också ut, precis som de föregående tre gångerna, fast jag minskar på mängden för varje gång jag mäskar och idag blir det bara väldigt lite och likaså på lördagsmorgonen.
Efter 30 minuters väntan, såg det ut så här på lodet, som är ställd på specimen sized fish och det rör sig om Braxen och större fiskar, som är över mina utlagda beten.
En ganska trevlig syn med tanke på kylan i vattnet och att jag snart ska sitta där under två dagpass. Detta var där, jag har beslutad mig för, att ha mitt högre spö med en single pop - up.
Rakt under busken, på ca 2 meters djup, fanns det två större fiskar, som gick ensamma och jag misstänker att dessa var eller är karpar, så det ska bli spännande om någon av dessa, håller sig kvar och vill öppna munnen under tiden jag är där.
Någon sade att jag var galen, jag vet! Men det sitter folk ute i skogen, som spanar efter ett djur, som de kan skjuta, jägare är väl lika galna eller?
Jag sitter hellre här och kanske har chansen på att landa årets första karp, än att sitta och vifta med ett pimpelspö och kanske få en Regnbåge. Jag har ledsnat totalt på isfisket denna vinter, som förhoppningsvis snart är ett minne blott, ett surt minne vill säga!
Skulle jag lyckas, så har jag löst det så, att jag kan få hjälp med bilder och det skulle sitta fint att ringa frugan vid 11 - tiden och be henne komma ner. Lite extra kaffe får hon ta med, det finns jo två fiskar, som jag tror är karp!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)