[FONT=Arial] Pheasant Tail nymfen bunden med koppartråd istället för bindtråd precis som Frank Sawyer en gång i tiden gjorde. Pheasan tail nymfen är skapad av Sawyer och är en av de äldsta och mest kända flugorna som finns. Den ska imitera flera arter av Baetis familjen. Den ska helst fiskas sakta, sakta precis under vattenytan eller så låter man den sjunka och drar den långsamt upp mot ytan som en naturlig insekt. Jag binder denna flugan utan ben precis som Sawyer en gång i tiden gjorde, detta för att den naturliga nymfen fäller in benen när den simmar och då inte har någon speciell funktion.[/FONT]
Steg 3. Fäst in ca 4st långa fasanfiber (helst längre än de jag använder) så att de sticker ut en bit som stjärt bakom flugan. |
Steg 4. Linda fram fibrerna tillsammans med koppar tråden ända fram till krokögat om de räcker. Annars gör du som jag har gjort här slutar precis vid det lilla koppar huvudet. |
[FONT=Arial]
[/FONT]
[/FONT]
[FONT=Arial]
[/FONT]
[/FONT]
[FONT=Arial]Material:[/FONT]
[FONT=Arial]Krok: Kamasan B175 stl.12 (brukar binda dem i storlekarna 12 och mindre -->14, 16)[/FONT]
[FONT=Arial]Bindtråd: Koppartråd[/FONT]
[FONT=Arial]Kropp: Fasan[/FONT]
[FONT=Arial]Stjärt: Fasan[/FONT]
[FONT=Arial]Thorax: Fasan[/FONT]
[FONT=Arial]
[/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
[FONT=Arial]Krok: Kamasan B175 stl.12 (brukar binda dem i storlekarna 12 och mindre -->14, 16)[/FONT]
[FONT=Arial]Bindtråd: Koppartråd[/FONT]
[FONT=Arial]Kropp: Fasan[/FONT]
[FONT=Arial]Stjärt: Fasan[/FONT]
[FONT=Arial]Thorax: Fasan[/FONT]
[FONT=Arial]
[/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)