Team Adrenalin: En fiskares utveckling….. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Adrenalin: En fiskares utveckling…..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Adrenalin: En fiskares utveckling…..

Jag har fiskat gädda i bra många år nu, väldigt väldigt aktivt. *2006 bestämde jag mig för att stor satsa och har hålt i stenhårt sen dess. Jag kan bara tala om vad jag har gått igenom. Men även pratat med andra brutalt duktiga ”Spinnfiskare” som upplevt xakt samma sak. Och alla har sagt samma sak, DET ÄR NÅGOT MAN MÅSTE GÅ IGENOM FÖR ATT KOMMA VIDARE!
    Visst det gäller såklart inte alla men jag var en var en av dom.
    Efter flera år med bra fiske vår som sommar som höst, speciellt med tanke på våra hemma vatten. Så hände något för mig i höstas som var väldigt märkligt men nödvändigt. Det låste sig, all info och erfarenhet jag samlat på mig under alla år började helt plötsligt blandas ihop. Jag blev stressad när andra fick sina hugg men inte jag, detta har aldrig hänt förut. Jag var fortfarande lika glad för deras fångster. Det hade ingenting med det att göra. Som många kanske tror avundsjuka hade inte ett dugg med saken att göra.
    Däremot HUR dom fick hugg hade med ALLT att göra. Nu har vintern gått, jag har tänkt igenom allt låtit det gro. Vad var det som hände??? Varför fick inte jag hugg? Vad gjorde jag fel? Har jag kommit fram till något…..??
    Jag började gå igenom det från grunden, vilken lina hade jag. Vilket drag var det fel val? Hade mina val varit fel? Var jag på fel spottar? Mm…… Nu efter Många många timmar så har svaren kommit bland annat med hjälp av mina äldre vänner med mer erfarenhet. Vad gjorde jag då??
    Det var inte Vad jag gjorde utan det var vad jag INTE gjorde som blev helt fel. För det första hösten den lite senare delen innebär köldstelare gäddor. Och blir man stressad och inte tror på det man gör är man rökt! Jag började åka runt för mycket leta ställen fast jag var bergsäker på att det stod stora gäddor på dom ställena vi redan var på.
    Mitt självförtroende sjunk mer och mer ju mer jag åkte runt. Jag tappade brutalt mycket tid, på att åka från ställe till ställe. Jag glömde hur lång tid det kan ta mellan huggen på hösten. Och fram för allt glömde jag njuta av att vara på sjön. Att bara vara, det som varit min meditation min kärlek min balsam för själen. Min flykt från vardagens alla MÅSTEN. Att lita på sig själv är a och o på sjön. Utan det är man vilse, en hel del brukar ringa mig och fråga hur dom ska lägga upp dan på sjön med fiske.
    Och jag pratar som ett vatten som bara rinner på. Ger tips och bara känner fan jag kan det här, ändå blev det så fel. Det spelar ingen roll hur många tips man får, Om man inte använder infon rätt på sjön är det ju ingen mening. Jag har kommit fram till att jag ska sluta kolla på andra, och fråga andra det blir bara fel jag ska åka ut på min egen bank av erfarenhet, och använda den kunskapen.
    ‘Det är ju just det jag alltid gjort alla andra år och det har ju funkat. Nu ser jag fram emot en vår, och njutningen att utan press. Åka ut på böljande blå med goda kamrater och feta pikes i andra änden!!! Lita på er själva, och var ute ofta och så mycket ni kan det är det enda sättet att lyckas och lära sig. Läs tips och lyssna men fiska på det sättet du tycker är kul annars blir det bara fel. Det finns inga genvägar! Och glöm inte njut av naturen och tiden du tillbringar med det du älskar!!!
    Mitt sätt är att med ett spö per fiskare, och spinn fiske ta dom stora det är NJUTNING OCH UTMANINGEN JAG BRINNER FÖR!
    Over and out Jonas

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 263 visningar