Andreas Holmström: Ismete | En godkänd gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Ismete | En godkänd gädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Ismete | En godkänd gädda

Nu var det ett bra tag sedan jag var ut och fiskade (sett ur mina ögon) men idag så var det dags igen. Platsen för dagen var Marma och sällskapet stod Fredrik för.
    Det skulle vara kallt på morgonen men bli varmare under dagen, så vi bestämde oss för att ta en sovmorgon.
    Det blev lite senare avfärd än vanligt, men inte mycket. Halv 8 hämtade jag Fredrik och omkring 8 var vi i Marma.
    Jag tog på mig flytoverallen och sedan stoppade jag ner fötterna i mina stövlar. När jag sätter ner högerfoten känner jag hur det plaskar till. Alldeles blött i stöveln. Måste ha droppat rakt ner i den från något när jag haft dem i garaget över natten.
    Eftersom jag hade ullstrumpor på mig så chansade jag att foten inte skulle bli nedkyld trots att den var blött och det funkade ända fram till slutet på dagen då det blev lite kyligt.

När vi började vandra ut så var det fortfarande för kallt för att börja fiska så vi tog det riktigt lugnt och väl framme så började vi borra upp dagens hål.
    När det var klart så hade temperaturen gått upp med solen och vi riggade våra spön innan kaffet hälldes upp.

Det tog lite mer än en timme till dagens första och enda fäll som blev på ett av mina spön.
    Självklart var det spöt längst bort från lägret och jag fick löpa en bit. Väl framme så står fisken stilla men känner att den är där så gör ett mothugg. Den sitter och bjuder upp till en skaplig kamp.
    När den kommer upp ur hålet så ser den till en början riktigt stor ut och jag tror att ett nytt PB är landat. Men gäddan hade glömt att växa på längden och mätte bara in på 93cm och vägde 5,1kg.

Efter detta så blir det 5 timmar utan ett enda fäll och flera förflyttningar innan vi bestämmer oss för att packa ihop och bege oss hemåt.
    Nu får det dröja till isarna är fria från snö innan det blir ett nytt pass, för så här tröga pass är inte roligt.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 242 visningar