Idag, dagen efter min artikel om ”C&R, Hantering och vård av fiskens bestånd” kom första samtalet från en av fiskeföreningarna här i Ockelbo. Ulvsta Fiskevårds förening närmare bestämt. Man hade väll hoppas på ett bättre respons än vad jag fick. Även otroligt okunnigt och dåligt bemötande fick man i telefon. Vilken känns otroligt ledsamt att de skulle bli så. I deras ögon var allt jag skrev i artikeln rent påhitt och allt bara taget ut tomma luften, att C&R inte har nån som helst fakta bevisat att de funkar. Att det sportfiskarna skriver på sin hemsida INTE stämmer, och absolut inte stämmer eller funkar i Ockelbo. Dom menar som jag också skrev i min artikeln ”man har alltid gjort så och de har alltid funkat och gädda-bestånd har aldrig tagit skada”. Han tog upp att dom hade nån ”gädd-johan” förr som fick massa gädda förr i tiden i sina ryssjor och att det inte skadade gäddans bestånd. Att man aldrig har fått så mycket gädda på den tiden som då när han har fiskade (känsla av han är död nu lät som han pratade om han). Dom menade även att tar man upp en gädda på is-mete/don så går det [...]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)