Carpstalker: Små bra saker från Engelska Taska. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Carpstalker: Små bra saker från Engelska Taska.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Carpstalker: Små bra saker från Engelska Taska.

Taska är en ganska ny aktör på den redan enorma marknaden av karpprylar, inget lätt uppgift att slå sig in, men de har verkligen lyckats. Grunden till detta är, att Taska tar fram just det där som ibland fattas hos andra.

Det kan ses som obetydliga saker, men tro mig, de är ibland så viktiga för att man ska få det perfekt och det är en av grunderna till, att jag aldrig håller mig till endast ett märke bland rigkomponenter etc.
    Jag gillar att ha hairstops i olika längder och i en massa färger, de ger oss möjligheten att justera våra hairs och att ha rätt färg på våra stops, så dessa smälter in i boiliens eller andra betens färg.

Det är även viktigt att hairstoppet följer eller kan följa betets form, så inte hairstoppet sticker ut eller kan skrämma fisken, samtidigt är det jo så, att jo mindre en kräfta kan få tag i, jo svårare har den för att plocka bort ditt bete. Taska med flera, har denna lösning.
    Taska har tre storlekar på sina Sinkers och de finns i två färger, som är ganska vanligt, jag tycker dock att dessa från Taska, har ett bättre grepp om både monolinor och braids än andra märken och det är en stor fördel, om man täcker sina Sinker med Tungstensputty.
    Mouth Snaggers har funnits länge på marknaden och i olika färger, som till exempel röda, som ska föreställa en Bloodworm.

Taska har dem i en anti - glare version också och den lilla snippen, som är uppvikt, gör att kroken pressas ner i karpens underkäke vid minsta beröring.
    Taska kommer också med en del olika bly för karpfisket och här är det en typ av Square Pear In - line, som egentligen inte är något nytt, utom formen som jag gillar.

Jag gillar även den fina färg sammansättning på Taskas bly, som passar väldigt bra in i våra bottenmiljöer, dy, sten, gräs och alger.
    På tal om bly, här är ett av mina egna Korda Flat Pear leads som jag alltid fiskar på detta vis, det gör det möjligt att ta bort blyet under transporten till och från vattnet och blyet släpper under drillningen och det blir betydligt lättare att landa din fisk.
    För swivel leads är det bara att klippa bort en bit av leadclipset, som visat och du får samma funktion. Tycker du att detta är lite för lite, för att kasta eller att blyet ramlar av i ytan, så kan du knyta en liten knut av PVA - tejp runt den lilla hake, som är kvar och pressa fast ditt tailrubber ordentligt.

PVA - tejpen/knuten löser sig och blyet ramlar av under drillningen. Taska kommer att marknadsföras av Sportfiskecenter i Ljungby under 2013 och förhoppningsvis i många år framåt i tiden.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 241 visningar