Andreas Holmström: Ismete | Andreas 3, Tommy PB - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Ismete | Andreas 3, Tommy PB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Andreas Holmström: Ismete | Andreas 3, Tommy PB

    Idag stod återigen ismete på schemat. Platsen för dagen var Marma och sällskapet stod Tommy, Simon och Patrick för.
    En blank is mötte oss klockan sju på morgonen och vi promenerade ut och borrade våra hål.
    Simon hade tjuvstartat lite före oss andra men vi kom snabbt ikapp.

    Efter att vi fått ut våra spön så slog vi oss ner och bubblade en massa skit. En stund senare kom även fiskevakten ut och gjorde oss sällskap. Han hade hoppats få se en fisk innan han gick tillbaka sa han, och då fäller ett av mina spön.
    Jag springer dit och de andra kommer efter. Gäddan vill aldrig sluta rusa så tillslut gör jag ett mothugg och utan större motstånd kommer dagens första kring 4 kg upp.
    Jag hinner inte mer än återvända till lägret för att hämta ny betesfisk innan det fäller igen för mig fast på ett annat spö. Bara att springa dit och göra mothugg. Gäddan krokas igen och väger strax över 4kg den med.

    Sedan blir det lugnt en stund, men nästa fäll är även det på mitt spö. En finare gädda än de två innan kommer upp och väger in på 5,85kg.
    Sedan kom en lång period utan att något hände. De andra grabbarna började tappa hoppet för att få någon fisk men de flyttade några spön. Precis när hoppet i stort sett var helt ute så börjar en av Tommy's vippor att röra på sig vid ett av de spön han flyttat.
    Han reser sig upp och går sakta mot spöt och vippan löser ut. Det han väntat på i över ett år lurade på andra sidan isen.
    Han gör ett mothugg och gäddan sitter där. Själv tror han att det är en mindre fisk men när den börjar göra några rusningar så höjs hoppet.
    När gäddan kommer upp i hålet så får jag ett gälgrepp på den och håller den kvar tills allt är framtaget för att dokumentera och kroka loss.
    Jag tar upp gäddan ur hålet och då tror jag de börjar skaka till i Tommy's kropp när han ser den.
    Han vågar inte hoppas för mycket, men vågen stannar på 8,21kg och har ett nytt PB att glädjas över. Den mätte sedan in på 107,5cm innan den fick simma hem igen.

    Läs mer på Suomela.se där Tommy själv berättar om sin glada dag, med en landad fisk. Ibland räcker det.
    Tyvärr blev både Simon och Patrick utan idag, men det är bara att ta nya tag. Nästa gång är det er tur att dra fler och för mig att ta ett PB.

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X