Team PILF: Båtmässan i Göteborg nästa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team PILF: Båtmässan i Göteborg nästa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team PILF: Båtmässan i Göteborg nästa

Delar av Team PILF åker ner till båtmässan i Göteborg nu i februari. Ny båt står på schemat och en massa annat roligt att kika på naturligtvis. Jag personligen skall inte byta båt men det kommer klia i fingrarna, finns det något roligare än att strosa runt en mässa med det absolut det roligaste man vet !?

Har planerat att leta tips och trix för förfriskningar på min egen båt. Är väldigt nöjd med min Askeladden i övrigt som båt och med sjösäkerheten. Men tips kan man aldrig få nog av känns det som och det är riktigt kul att ha lite projekt som man skall ta tag i och planera. En sak som skall installeras i år är hydralstyrning, det är helt outstanding och möjligheterna med det är värt var enda krona, Autopilot t.ex…..!
    Kommer bli skönt att slippa hålla en kroppsdel på ratten i alla fall när det är klart, alltså gösses vilket bök det är i bland när pikarna står på kö
    Dessutom att bara slippa glappet som ALLTID finns i en vajerstyrning, oavsett om man är pedant och justerar hela tiden gör en tokig för mindre. På min tidigare båt ”den stora” som var strax över 6 meter DayCruiser hade jag detta och det går inte att jämför med vajerstyrning. Dock är det även så att det kostar lite med hydralstyrning och småbåtar vid enklare användande behöver inte enligt mig kanske så pass påkostad styrning men vid fiske och trolling är det helt enkelt så stor fördel att nu skall här installeras *Skall se om jag kan komma över något trevligt i styrningsväg där nere.

Någon som har erfarenhet om Bay/Seastar styrningar ? Snälla gör ett inlägg och ge mig +/- i så fall….. är ovärdeligt med praktiska tips !

Undrar om det kan bli ett köp av båt också under mässan för en av oss i Team PILF !? Vore fantastiskt kul, jag blir som ett barn när det vankas båtköp, tänk sen premiärturen då !? Aluminium är det som gäller i alla fall i detta läge och funderingarna på bestyckning är oändliga tror jag. Men det är väl så det skall vara !

Ja nya möjligheter och ny dag……. Chip och hajk gott folk !

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Senast ändrad av gonduil; 2013-01-24, 13:57.
    Team PILF - 2,5 dåre i en båt......

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 806 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 267 visningar