Tirsdag den 8.januar kjørte vi Vestover for å kose oss med røyefiske og sosial omgang. Kun kæll, altså Thomas, Kull, Dag Ronny, Håvard og undertegnede. Vi hadde med mye Jelzin, solbergtoddy og konjakk. Masse " Erter Kjøtt og Flesk" skulle fortæres. Jeg gikk forøvrig for melk og havregryn i år. Noen ganger klarer jeg ikke få i meg fet mat, og jeg hadde en sånn uke nå. Uansett! Vi var mer klare enn noen gang og det var bare å kjøre på.
Kjøreværet over fjellet var upåklagelig, og turen over fjellet gikk like lett som å være på utflukt i det hellige hulrom. Når vi drar vestover har vi alltid med oss litt av det østlige. Vi lar aldri øst ligge igjen hjemme selv om vest dog er et bra sted å være. For oss som er vant til flat natur er Vestlandet en fryd for øyet og sjelen, bare det å være der er gørbra. Å være omgitt av høye fjell samt å kunne glo ned i krystallklart vann er spesielt for oss som er vant til Pæddekummen og Tærris, og vi er glade for at vi kan reise til steder hvor naturen er skjønn, men vi priser oss lykkelige for at vi ikke bor der, for da hadde det ikke vært noe særlig spesielt, og vi hadde antakeligvis reist østover isteden.
Jeg måtte ta bilde av det mektige landskapet på toppen av Haukelifjellet. Ikke noe å si på utsikten her.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)