Utseendefixering | Sf lures - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utseendefixering | Sf lures

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Utseendefixering | Sf lures

I mitt betesbygge söker jag variation. Ett bete har oändligt många variationsmöjligheter som ibland har stor betydelse för betets presentation i vattnet, och ibland mindre.
    Självklart spelar bladet in. Ett bete med Willowblad får andra egenskaper än ett med Coloradoblad eller Indianablad. Bladets färg är förstås viktigt. I vissa lägen är silver rätt och i andra blir det guld. Eller varför inte pärlemo? Eller svart?
    Kjolen är förstås viktig. En Bucktail rör sig snyggt i vattnet men tar en hel del vind i kastet. Räv visade sig vara ett spännande material att jobba vidare med. Mitt favoritmaterial är silikon. Oändliga kombinationsmöjligheter och fin rörelse i vattnet i kombination med en robust känsla blir viktiga egenskaper för mig. Lite flash kan vara snyggt att binda in.
    *
    Färg och utseende på huvudet är estetiskt viktiga för mig. Jag vet vilka huvudet jag gillar och vilka färger jag vill ha. Finns de inte att tillgå så åker lacken fram. I sju lager.*Ögonen fullbordar huvudet och ska ha rätt storlek och färg.
    Storleken då? Spelar den någon roll? Jag vill tro det. För mig är vikten på betet överordnad storleken i många fall, men de går liksom hand i hand.*Mitt lilla silversvarta*spinnerbait på 12 gram*byggde jag till abborrfisket, men har tagit många gäddor.*Storebror på 82 gram fiskar jag på andra platser, med annan utrustning, efter annan fisk. Större fisk!
    Spinnerbaitfiske för mig innebär variation och genom mitt betesbygge kan jag tillgodose detta. Olika förhållanden kräver olika beten och detta blir utmaningen. Vilket*spinnerbait vill jag inte sakna under nästa tur?I vår kommer jag satsa på stora Spinnerbaits på 82 gram i branterna och ser med spänning fram mot första hugget.Skitfiske!Jakob Fagerlund// Sf lures

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 801 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 259 visningar