Idag så bestämde sig jag (marcus), Kronberg, Tobbe och Lundberg för att köra ett ismete pass. Vi möttes upp vid 05:30 och begav oss ut till en sjö ett par mil bort. Vi hade ett mål på sjön som vi ville testa där vi vet att det går ett bra djup, halvvägs dit så ville jag kolla lite hur tjock isen var där ute och började hugga. Det visade sig bara vara 5 cm is… Vi valde då säkra före det osäkra och började rigga upp våra spön där istället för vår utvalda plats. Och nja blev ju inte direkt det hetaste stället på sjön, dröjde ett par timmar innan första fäll och det blev en liten gädda upp.
Sen hände något tråkigt, jag skulle gå och rensa bort is i hålen och när jag kommer till det spö som vi hade längst ut så ser jag att vippan ligger i snön… jag går med raskare takt dit och tänkte då ta upp spöt för att dra in en gädda men märker då att spöt är BORTA!! Va fan har gäddan dragit ner hela spöt under isen?!?!? Och utan att vi ens märkte något?
Tråkigt både för gäddan som får simma runt med ett efterhängset spö och för oss som blev av med ett fint ismete spö
Jaja vi kommer att besöka sjön inom några dagar igen för att ta oss ut på de ställe som vi vill och vem vet, kanske får upp en gädda med ett bonus spö
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Sen hände något tråkigt, jag skulle gå och rensa bort is i hålen och när jag kommer till det spö som vi hade längst ut så ser jag att vippan ligger i snön… jag går med raskare takt dit och tänkte då ta upp spöt för att dra in en gädda men märker då att spöt är BORTA!! Va fan har gäddan dragit ner hela spöt under isen?!?!? Och utan att vi ens märkte något?
Tråkigt både för gäddan som får simma runt med ett efterhängset spö och för oss som blev av med ett fint ismete spö
Jaja vi kommer att besöka sjön inom några dagar igen för att ta oss ut på de ställe som vi vill och vem vet, kanske får upp en gädda med ett bonus spö
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)