StorFisken: Stiltje på fiskefronten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

StorFisken: Stiltje på fiskefronten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• StorFisken: Stiltje på fiskefronten

[FONT=Verdana]Jag måste erkänna att isfiske inte är favorit fiskesättet även om det kan vara skönt att komma ut och njuta av frisk luft och ett härligt vinter väder. När jag var yngre så pimplade jag som en tok men man börjar väl helt enkelt bli gammal och och väldigt bekväm av sig.*[/FONT]
    [FONT=Verdana]Den sista tiden har det var stiltje på fiskefronten trots väldigt bra helger med många lediga dagar. Vädret har däremot inte vart en höjdare. Solen har inte visat sig många timmar men vi har kunnat njuta av snöblandat regn, riktigt ösregn, lite traditionellt snöfall och en temperatur som pendlar mellan några plus och några minus grader.*[/FONT]
    [FONT=Verdana]Isarna har sett blöta och blaskiga ut och jag går inte ut på osäkra isar, där är jag en riktig fegis. Man gör ju inte vad som helst för att plocka några 50 grams abborrar.[/FONT]
    [FONT=Verdana]Ismete har jag bara kört några gånger tidigare med Nille men det har inte lyckats så bra de gånger vi har fiskat ihop. Han har mycket bättre fiske när inte jag är med, det måste ju vara en ren slump.*[/FONT]
    [FONT=Verdana]Nu hörde jag från Nille att han hade fått rapport om 15 cm fin och fast is så det kanske kan bli lite isfiske snart i alla fall även om jag hellre hade sett att det blev öppet vatten och vår istället.*[/FONT]
    [FONT=Verdana]Har passat på att sälja lite beten på Tradera och städat och fixat i betesboxara, fixat med Mälaren Lures hemsida, kollat på fiskeprogram på tv och DVD, surfat på fiskesidor på nätet och gjutit lite gummibeten. Allt för att hålla fiske abstinensen i schack. Det har gått sådär.*[/FONT]
    [FONT=Verdana]Nu blir det ju vanliga arbetsveckor igen och inga röda dagar innan påsk så det finns ju annat och fokusera på. Tinka och Tristan kommer hem ikväll från ett alldeles för långt Norge besök så det ska bli riktigt mysigt att ha dem hemma igen. [/FONT]
    [FONT=Verdana]Såg just att planet var lite försenat så jag hinner nog hoppa in på Kanalgratis.se och kolla på ”Far Out – Popping The Laccadives” innan jag drar till Arlanda.[/FONT]
    Skitfiske på er!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT="Verdana"]Mvh
    Oskar
    [/FONT]

[FONT="Verdana"]Storfisken.nu[/FONT]
    [FONT="Verdana"]King of Mälaren[/FONT]

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 806 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 267 visningar