Mangotsson: Förordertider - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangotsson: Förordertider

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mangotsson: Förordertider

Såhär i förordertider så brukar jag börja året med att städa ur mina frysar, beteslagret och resten av fiskeförrådet för att inventera lite och få en överblick av vad som behövs köpas in till det kommande året. Det visade sig att jag har ganska mycket av det mesta hemma. Skönt!
    När det kommer till beten och mäsk mm så hade jag all mäsk jag behöver under det kommande året hemma. Boilies var det lite mer illa med, 65 kilo fanns kvar i frysen så det var bara att beställa mer. Detta år kommer jag precis som förra året att hålla mig till beten från Dynamite Baits.
    Jag har en del Dynamite Red Fish, Banana Nutcrunch, The Source och lite olika sorter ståendes redan så det blev en ganska liten beställning på beten. Jag köpte 30 kilo Peach & Mango with maple cream, 10 kilo The Crave och 20 kilo The Source. Utöver detta blev det Pop-Ups från Mainline, Gluggar till beten och mäsk från både Dynamite och Mainline och så en av mina nya favoriter från förra året. Mainlines Spod och PVA pellet mix, en perfekt blandning till att spodda, ha i spodmix eller göra bagar av. Prova dessa!
    Som vanligt blev det en massa småplock och riggtillbehör, krokar och så en ny bivvy i form av en Trakker Tempest som enligt Mattias Berglund är den bästa bivvy han sett eller provat. Trakkers fina retaining sling kommer också komma hem likaså ett nytt bivvy table från trakker. Lite fler spombar och även deras mini modell samt nya kaströr behöver jag. Utöver detta blir det säkert lite shopping på Temadag Mete framåt våren.
    Några av de saker som jag köpt till 2013!
    Trakker Tempest Bivvy

Trakker Carbon Effect Bivvy Table

TrakkerArmo Safety Retention Sling

Gardner Mugga Hooks

The Spomb Mini

Korda Eazi Stik

Mainline High Visual Pop-Ups

Mainline Spod och PVA Pellet Mix

Dynamite Baits The Crave Boilies

Dynamite Baits The Source Boilies

Dynamite Baits Peach & Mango With Maple Cream Boilies,
    Liquid Attractan och Pop-Ups

Sonubaits Floater Pack

Sonubaits Robin Red Stick Mix

Utöver detta så blev det en hel dela annat smått och got med så klart. Jag kan verkligen rekommendera ett besök på Skandinaviens Sportfiskecenter för att fylla på förråden. Bra priser och speciellt nu på förordern, snabb och bra service samt att prylarna kommer på utsatt tid vilket man kan tycka är en självklarhet, men det har ju visat sig att det varken är en självklarhet att prylarna kommer eller att man får rätt saker. På Sportfiskecenter kommer rätt saker och de kommer i tid och skulle något bli restat så kommer det fraktfritt lite senare.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar