Mangotsson: 2013! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangotsson: 2013!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mangotsson: 2013!

Jag befinner mig just nu i no mans land när det gäller fiske känns det som. Isarna håller inte att gå på och de få vattendrag här som börjat öppna upp sig känns som ganska osannolika platser att bedriva ett lyckat fiske med allt smältvatten och de strömmar som råder, ja det är näst intill laxälv i åarna nu. Om en vecka borde det gå att fiska gädda eller karp om inte annat ta en tur söderut för lite fiske. Såhär i början av ett år brukar jag alltid sätta upp lite mål och lösa planer för mitt fiske som ska komma och så är även fallet i år.
    Detta år kommer jag fortsätta med specimenfisket fast i något mindre skala. Det blir sikfiske något eller några pass som inledning på det hela. Sen hoppas jag det kommer bli lite gäddfiske i några vatten jag är sugen på att testa lite mer. Man har alltid de där sakerna man vill göra som aldrig blir av och just gäddfiske är ett bra exempel på detta för mig.
    Utöver karpfisket så planerar jag även att få tummen ur och prova på höstfisket efter braxen i Hossmoån igen, det är i år 10 år sedan jag sist satte min fot där nere och det kunde vara kul att ta några pass igen.
    Det kan bli något enstaka pass efter färna, björkna, mört, sutare eller ruda eller kanske någon annan mindre specimenfisk, men jag kommer inte göra någon satsning i hästväg på dessa arter. Jag hoppas också på att komma ut och få fånga en gös, det är något som jag aldrig har gjort. Även ål är en art jag skulle vilja lägga några pass på under de varma månaderna.
    När det kommer till karpfisket så är målet att fortsätta fiska hemma och utforska de vattnen som jag skapade för 10 år sedan men att försöka trakassera karparna i de mer etablerade sjöarna med. Förra året lämnade jag knappt kommunen med karpspön i bilen och detta år hoppas jag på lite mer fiske runt omkring i landet. Skåne har alltid varit något som jag brunnit för att besöka och jag hoppas kunna lägga tid i två sjöar där nere i jakten på några fiskar som jag mer än gärna skulle se på min avkrokningsmatta. Ett besök hos Grötjocke uppe i Värmland för fiske i Kroppkärr och dammen känns obligatoriskt nu när jag inte kom till skott att åka upp under 2012. Jag får även se det som ett mål att få ner Jocke hit på lite fiske under sommaren.
    Viktmässigt har jag inga som helst mål men det är några ovanligt fina fiskar i Rismåla som jag skulle vilja fånga och så skulle det sitta fint med någon fisk jag inte fångat på länge i Linneasjön. Ganska lätta mål egentligen, det handlar mest om att komma iväg och göra det jag älskar mest – Att fiska!
    Att hålla bloggen mer uppdaterad är även det ett litet mål men det brukar lösa sig om jag bara kommer ut på fiske.
    Hoppas ni också ser fram emot detta nya spännande år så som jag gör det. Kör hårt!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 806 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 268 visningar