gavleoring: Sen rapport från Premiären i Skidtjärn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gavleoring: Sen rapport från Premiären i Skidtjärn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • gavleoring: Sen rapport från Premiären i Skidtjärn

    En liten sen rapport från pimpel premiären från Skidtjärn efter röding och öring. Jag och Niklas Persson skulle iväg för premiären, vi gick upp tidigt för att komma iväg så snabbt som möjligt för att få bra plats. Vi kom fram o löste fiskekort och vidare mot Skidtjärn, vi var framme ca 08.30, de var nedsläpp kl 09.00. Vi hann precis fixa grejerna så de bara var att släppa ner klockan 9.

    Det började hugga lite överallt, och efter en ca 20-30 minuter kände jag att det pickade till och kände att jag hade fisk på och jag hade fått min första lilla röding. Jag blev så glad över att ha fått min första röding någonsin! Självklart blev de friheten åter på alla mina fiskar! Släppte ner igen och jag fick min andra för dagen, samma storlek på den som på den första, de var bara smått. Jag fick sammanlagt 4 st den dagen. Det var riktigt kul att få testa på rödingsfiske!





    Veckan därpå var vi ut igen, Jag och Niklas Persson för att landa några fina rödingar och öringar. Vi åkte ännu tidigare än vad vi gjorde när vi skulle på premiären, vi var framme när de var mörkt och när de var en stor måne. Vi hittade en plats och fixade grejerna o släppte ned. Morgonen var seg, de blev ljusare och de blev soligt och härligt! Efter att ha väntat på första picket i någon timme, så äntligen började jag känna något, den här rödingen var starkare än dom andra 4 jag fått innan, lyckades få upp den utan att tappa den. Jag hade tagit första för dagen, denna gång vägde den ca 7hg. Dom var väldigt försiktiga och väldigt småa i picken. Vi fiskade med mormyska spön för att tydligt kunna se när dom var där.

    Det var så roligt att drilla den rödingen, dom är rätt så starka! Efter ett tag blev det segt igen och vi bytte plats, Det började smälla nästan direkt när vi fått ner grejerna. Niklas landade en fin öring och massa fina rödingar! Jag fick också några fina rödingar. Otroligt kul pimpelfiske, något jag bara måste fiska flera gånger!





    Skit fiske på er!!

    / Evelina U

























    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X