Andreas Holmström: Mitt fiskeår 2012 | Del 2 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Mitt fiskeår 2012 | Del 2

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas Holmström: Mitt fiskeår 2012 | Del 2

Här kommer fortsättningen på mitt fiskeår 2012. Tar vid där jag slutade och går rakt på sak. Här kommer....

Juli
    Köpte mig en ny båt för att kunna transporteras omkring mellan olika sjöar. En äldre Ockelbo 4,10. Hittade även en gammal Mercury från 75 som fått pryda akterspegeln.. Lyckades även förbättra mitt PB på gös om och om igen under samma dag med Cecilia Grönberg den här månaden och det slutade till slut på 4,050kg. Vi utstod ett konstant regn under eftermiddagen och det lönade sig verkligen.
    Här började även alla gäddor och abborrar komma upp på Orkajiggarna. Nicklas och Patrick blev nya fiskevänner som följt med på många turer. Hann även med ett par pass med Jörgen.

Augusti
    Här kom jakten efter större abborre igång på riktigt. Körde främst med jigg och poppers. Till nästa år kommer det bli mer riktat fiske efter abborre med lättare utrustning. Favoriten mot slutet blev riktigt små Orka-shadar med 5 gram skalle. Men andra favoriter blev även en blå vit röd Orka shad och Savage Gear Cannibal. Fick här ta mitt pb på abborre som ligger på 891gram med en popper. Tog mig aldrig över kilosgränsen som jag satt som mål så därför kommer satsningen bli desto större 2013 på det under sommarmånaderna.

September
    Månadens största gädda vägde 6kg och var riktigt fin. Blev även tävling i Gäddfestivalen med Erik och Daniel där det gick riktigt dåligt. Fick besök av Nikolai och Sasko från Ribatex som följde med ut och fiskade en heldag med mig och Nicklas. Patrick fick ta en riktigt fin abborre när han följde med mig och Mia ut en kväll.

Savage Gear Cannibal
    Patrick med 940gram abborre.
    Oktober
    Den här månaden började med en tur till Sibbofjärden dit jag och Klas Skoglund aka ThePikeFather blivit inbjudna av Ribatex för att fiska med dem (Elias och Sasko kom loss från arbete) och Jovica, ägaren/grundaren av Orka. Klas tog ett PB på abborre den dagen (1,4kg) , och först mot slutet började vi kroka lite fler abborrar och gäddor. Riktigt roligt vad folk jag fått lära känna genom att ha bloggen, och som jag sedan fått träffa live dessutom och fiskat med. Nedan Klas och Elias.
    Fick med mig en ny Orkamodell hem den dagen som kommer bli het i vassen nästa säsong. Nicklas fick en av mig som han direkt uppskattade. Även Daniel som jag fick kontakt med genom Fiskesnack och som följt med några turer fick en egen.

Klas kom sedan upp till Gävle för att tävla i Marmagäddan med mig och Nicklas. Han räddade oss från nollning och jag hoppas att han tar emot fler inbjudningar till Gävle för fiske och att till nästa säsong få besöka hans hemmavatten.
    Förberedelser hos mig dagen innan tävling.
    November
    Den här månaden kom att gå i flötestrollingens tecken, vilket jag aldrig tidigare provat på. De riktigt stora ville inte hugga för mig men de tog gärna alla andras mörtar. Här började jag även fiske en del med Fredrik Nygren som jag träffat vid Gavleån flertalet tillfällen tidigare.

Här började även förberedelserna för den här säsongens ismete. Tillverkade nya vippor som jag än så länge är riktigt nöjd med. Blev några nya spön och rullar införskaffade med så nu har jag 6 set.
    December
    Isarna kom en månad tidigare än förra säsongen, men den här gången blev det även enormt med snö på dem. Vill tro att det påverkat ismetet för det har inte gått bra än så länge. Några gäddor har det hunnit bli och det blir bättre och bättre vill jag tro. Skägget åkte av redan första passet som jag lovat min sambo om en gädda kom upp.
    Igår fick jag ta årets sista gädda. Kämpade in i det sista för att förbättra mitt PB men det ville sig inte. Nya tag till 2013 och det kommer säkert att bli många nya bekantskaper även då. För som sidan heter, fiske i gemenskap. Det är vad det handlar om.
    Gott nytt skitfiskeår önskar jag er alla och hoppas att vi ses ute på isarna de närmsta månaderna.

//Andreas Holmström - fiske i gemenskap

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar