Andreas Holmström: Mitt fiskeår 2012 | Del 1 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Andreas Holmström: Mitt fiskeår 2012 | Del 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Andreas Holmström: Mitt fiskeår 2012 | Del 1


    Ja då var det så dags att sammanfatta året som gått. Har funderat på hur jag ska lägga upp det hela, då det finns så mycket jag vill skriva om men allt kommer inte komma med. Det har varit många som följt med mig i mina båtar under året, och jag har även fått följa med ut i gamla och nya vänners båtar.

    Vill inleda med att tacka alla som besökt bloggen under året vilket har uppmuntrat mig att fortsätta skriva om mitt fiske. Vill även speciellt tacka Ribatex.se och det samarbete vi haft under året och ser fram emot en grym fortsättning på det.

    Har bestämt mig för att dela upp året månad för månad och välja ut några av höjdpunkterna, så varför dra ut på det? Här kommerdel 1 av 2 med start från...

    Januari
    Lördagen den 7:e Januari kom mitt första blogginlägg och det var kring mitt första ismetespass någonsin. Detta i sällskap med mina vänner Erik och Daniel i Älgnäs. Tre vänner ute på gemensam premiär. Erik fick några slipsar medan jag och Daniel blev utan, men jag var ändå fast.
    Min första ismetesgädda.
    Fick även med min sambo på ett par turer, och hon hann slå mitt dåvarande PB på gädda genom att ta upp sin andra någonsin med en vikt på 4,5kg. Blev självklart viktigt för mig då att komma ikapp.

    I Januari var jag även ut med Tommy Suomela och Johan Henning för första gången på Storsjön för ismete.Två bekantskaper som skapades genom bloggenoch fiskesnack.com
    Februari
    Det blev ytterligare fiske med Johan Henning bland annat i Marma, och genom det lärde jag känna Thomas Karlström som det blivit mycket fiske med under året. Och genom Thomas lärde jag då känna Simon Gustavsson. Vi tre har tillsammans tillbringat mycket tid på isarna 2012. Fick bland annat min första gös på Storsjön den här månaden under en riktigt solvärmande dag.
    Min första gös, 3,1kg
    Mars
    Mitt personbästa på gädda togs en solig dag i Älgnäs efter 30 minuter, ensam på isen innan de andra vaknat till liv. Glömde bort den exakta vikten men vet att det var över 6,5kg. Väljer dock att säga att personbästat ligger på just 6,5kg för det är den vikt jag kan vara helt säker på att den minst vägde. Trots all tid jag lagt ner under året så har jag inte lyckats förbättra det.
    Den här månaden släppte även isarna och jag hann känna på jerkbaitfiske för första gången.

    April
    Första jerkgäddan kom upp vid mitt andra försök. Även första fiskepasset med min sjöräddningskollega Magnus Melin.
    Sedan efter flera försök efter att få upp en gös ur Gavleån så lyckades jag med vägledning av Tommy Suomela men storleken ville aldrig riktigt ta sig ur ån.


    Maj
    Här kom jag i kontakt med Ribatex.se genom en tävling de hade på Facebook och ett fint samarbete inleddes. Blev frälst i jiggarna från Orka tack vare detta. De som följt bloggen har nog märkt det. En till höjdpunkt var att Erik fick ta ett personbästa på gädda när vi en vacker vårdag var och fiskade vid hans stuga. Jag fick även äran att följa med Cecilia Grönberg och Björn Tunmats på vertikalfiske efter gös i Storsjön för första gången. Stort tack för den dagen då de verkligen släppte allt sitt egna fiske för att ge mig ett nytt PB. Kom upp ett par fina gösar men PB't kom ett par turer senare.



    Juni
    Största gäddan på jerkbait, även den tagen i Älgnäs på 6,3kg. Återigen i sällskap av Erik.Blev premiär för trollingfiske kvällstid i Storsjön vilket var enormt avkopplande. Det blev även ett besök hos grabbarna på Ribatex i butiken. Kom därifrån med ett nytt spö och flertalet jiggar. Gav dem då en inbjudan till Gävle för fiske vilket de nappade på.





    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://fiskeigemenskap.se
    Gilla Fiske i gemenskap på facebook http://www.facebook.com/holmstromfiske

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X