Morten Opsahl: Godt å ismeite litt igjen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Morten Opsahl: Godt å ismeite litt igjen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Morten Opsahl: Godt å ismeite litt igjen!

Vinteren har kommet for å bli, og det har blitt noen turer på isen etter gjedda. Resultatene har ikke vært mye å skryte av. En blanketur på Jarenvannet ble etterfulgt av en Blanketur på Steinsfjorden før det plutselig ble for kaldt til å meite.. 24 Desember var det imidlertid gode forhold, så jeg og Ole Petter kunne ikke dy oss.. Var på vannet i 8 tia, og stengene var ute mens det ennå var mørkt.

Det fins ingen bedre måte å tilbringe morgenen på enn i fred og ro på isen, hvor stillheten kun blir avbrutt av ringende bjeller og hylende nappvarslere...

Og folk med snøfresere da...........

Det ble kun 2 sniper den dagen.

Etter en bra julefeiring, var det på tide med ribbemars. Turen gikk langt inn i de dype skoger i 40 cm løssnø. Blodsmaken var på plass da jeg omsider ankom vannet. Fikk summa meg og borra 4 hull langs en fin dypskrent som luktet storgjedde lang vei. Dagens eneste run kom rett før jeg pakket sammen i 3 tia, Var bortpå å ristet litt i agnene en siste gang, og da spratt det opp på den innerste stanga kort tid etter. Tilslaget satt, og endelig kjørte jeg på noe som kjentes bra ut!

Fisken var grei den. Skogsgjedder er ett vakkert skue for øyet.

7560 gram fordelt på 98 cm.

2 Juledag var det på'n igjen, denne gangen var Frederik, som er en kompis som studerer i Trondheim og spiller gitar i metalbandet Jack Dalton (Check it out!!)

En stolt Frederik demonstrerer hvordan en finslipt start/stoppteknikk kan utrette praktfulle kunstverk..

Det er viktig å kose seg på tur!

Det skal sies at vi hadde ett run i dag og at vi fikk fisken opp på isen. Dessverre var den ikke av det grove kaliberet, men sånn går no dagan.

Når kulda igjen slipper taket, blir det ett par turer på Steinsfjorden. Det nytter ikke å ligge på latsiden...

Over og ut..

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr

www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 242 visningar